TROR man får ta runt 100pannor på taket på en "normal" bil, så underskrider crollen det och du spänner upp den fint så ser jag inga hinder i det. Frågan är bara hur du skall få upp den då det kan va lite småknöligt att få upp en cykel
TROR man får ta runt 100pannor på taket på en "normal" bil, så underskrider crollen det och du spänner upp den fint så ser jag inga hinder i det. Frågan är bara hur du skall få upp den då det kan va lite småknöligt att få upp en cykel
De flesta fordon har faktsikt max 50kg eller mindre.
en personbil som får lasta 100kg p taket har jag aldrig ens hört talas om.
Sen, hur skall man få upp den där, skall man stå på dörrarna fönsterlist & balansera eller ?
TROR man får ta runt 100pannor på taket på en "normal" bil, så underskrider crollen det och du spänner upp den fint så ser jag inga hinder i det. Frågan är bara hur du skall få upp den då det kan va lite småknöligt att få upp en cykel
De flesta fordon har faktsikt max 50kg eller mindre.
en personbil som får lasta 100kg p taket har jag aldrig ens hört talas om.
Sen, hur skall man få upp den där, skall man stå på dörrarna fönsterlist & balansera eller ?
haha men jag menar en takbox lastar man ju lätt in mer än 50kg i? ja man får väl kanske dra släp på med andra ord, hade dock varit ganska fränt om man får ha den på taket.. och sen hur man får upp den får man väl komma på en smidig lösning? eller så får man helt enkelt ha en ramp som man kör upp den på..
Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
haha men jag menar en takbox lastar man ju lätt in mer än 50kg i? ja man får väl kanske dra släp på med andra ord, hade dock varit ganska fränt om man får ha den på taket.. och sen hur man får upp den får man väl komma på en smidig lösning? eller så får man helt enkelt ha en ramp som man kör upp den på..
"alla" som lastar i en takbox räknar inte med vikten på själva boxen som i väldigt många fall kan väga upp emot en 25-30 kg, denna vikten är ju självfallet inräknad i bilen max taklastvikt, vilket inte folk fattar som sagt.. 3-4par skidor så är det stopp sen typ.
absolut lagligt att ha encross på taket vågar jag påstå, om du inte överskriver max taklastvikt, samt kan garantera fastsurrningen.
TROR man får ta runt 100pannor på taket på en "normal" bil, så underskrider crollen det och du spänner upp den fint så ser jag inga hinder i det. Frågan är bara hur du skall få upp den då det kan va lite småknöligt att få upp en cykel
De flesta fordon har faktsikt max 50kg eller mindre.
en personbil som får lasta 100kg p taket har jag aldrig ens hört talas om.
Sen, hur skall man få upp den där, skall man stå på dörrarna fönsterlist & balansera eller ?
Min får ta 100 kg på taket, och den väger bara 1450 kg. Varför jag nu skulle vilja sätta ett takräcke på den...
Polaren passerade poliskontroll med 49kg go-cart på taket på en Polo -85...
Höjden på fordon är ju i det närmaste fritt så det går bra att lasta den på taket! Dock så är det ju en viss vikt som är max, står i regbeviset, och där igår bågar, spänband osv till Crossen.
Mercedes W202 C180 får ta 100 kg på taket och 100 kg i bagaget enligt instruktionsboken. Volvon vet jag inte men det är väll ungefär samma kan jag tänka mig. En normalstor cross väger betydligt mer än så.
Det är alltså inget att rekommendera att ta den på taket, främst för att du vid en krock kan råka väldigt illa ut. Kan du inte fälla fram baksätena och försöka få in den i bakluckan? Vet inte hur stor den är men kanske det går, går kanske ioförsig inte heller med tanke på viktgränserna där heller