3785
Sök

Sjunkande laddtryck saab 9000.

930 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Jaha okej men dåså smile så att det är normalt att ladden sjunker? men ska den sjunka vid 3500 rpm?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

930 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
menar jag vill ju ha ladden igenom hela registret, min brors turbo laddar då hela tiden, vi var och raceade mot en cosworth förra sommaren och hans turbo laddade i alla fall när vi var uppe i över 240 blås och då bör den varva lite mer än 3500 eller? dock har han en 9-5 med magnetventil och en aero turbo

Svetsare
3 150 Inlägg
9 juni 2010
pattilatti2 skrev:
du bör ju ha magnetventilen, se till att inför skaffa det. finns på speedparts. 795 spänn, 3bars, då man bör ha de om laddet ska upp i 1.54  bar. varför? det kan man googla.

↲Du blandar inte ihop MVn med mapsensor nu?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
ZonaX gubben, du jag kollar på en magnetventil på speedparts nu och dem har ju 2stycken till 9000 en för 1350 och en för 2800 vad är det för skillnad`?

http://speedparts.se/shop/prod/res_el_g … iler.shtml
Senast redigerat av Kamulen (9 juni 2010)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
9 juni 2010
ZonaX skrev:
pattilatti2 skrev:
du bör ju ha magnetventilen, se till att inför skaffa det. finns på speedparts. 795 spänn, 3bars, då man bör ha de om laddet ska upp i 1.54  bar. varför? det kan man googla.

↲Du blandar inte ihop MVn med mapsensor nu?

hehe, jo är lite trött...

sorri. men även det kan vara värt att kolla in.. att han har rätt.. helst 3bars..

ja trycket ska sjunka. de gör de även på din brors bil. fundera på hur en turbo fungerar...

min laddar "max" ladd några sek, sedan sjunker de konstant till jag antingen släpper på gasen, eller att bilen växlar upp..

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
jaha okej men typ piper det ifrån  din turbo när den sjunker?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
9 juni 2010
Kamulen skrev:
ZonaX gubben, du jag kollar på en magnetventil på speedparts nu och dem har ju 2stycken till 9000 en för 1350 och en för 2800 vad är det för skillnad`?

http://speedparts.se/shop/prod/res_el_g … iler.shtml

orginal/ kopia. funkar lika bra.. man tar den billiga.

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
jaha okej men dåså smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
9 juni 2010
Kamulen skrev:

piper o piper, de dumpar väl när ja släpper på gasen, sedan kan de vina från mitt öppna filter...turbon låter väl inget förutom ett suuugljud genom filtret.. (klart de låter om den tongue smile visst kan de vina, men är du säker på att de är de som låter? kanske är generator/dålig rem osv...
Senast redigerat av pattilatti2 (9 juni 2010)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
9 juni 2010
Kamulen skrev:
jaha okej men dåså smile

sedan måste man dra slangarna rätt smile tror de är 6mm vacumslang om ja inte missminner..

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
det sitter redan slangar där, pysventilen är kopplad på samma som magnetventilen var.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
9 juni 2010
Kamulen skrev:
det sitter redan slangar där, pysventilen är kopplad på samma som magnetventilen var.

ok, rätt i rätt hål då tongue wink

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Kamulen skrev:

piper o piper, de dumpar väl när ja släpper på gasen, sedan kan de vina från mitt öppna filter...turbon låter väl inget förutom ett suuugljud genom filtret.. fast visst kan de vina, men är du säker på att de är de som låter? kanske är generator/dålig rem osv...

Alltså först så viner det riktigt som det ska och sen så blir den tystare och lixom piper eller viner mycket tyst låter nästan som generatorljud kan göra om man får det när man kopplar in baslåda och slutsteg.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
9 juni 2010
kan vara någon slang som är lös ochså.. kolla alla dem...

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Har gjort det, har bytt slang till dumpen, och kollat alla andra, men ska beställa en Magnetventil och sen slänga den där jävla pysventilen åt helvete. tongue

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
9 juni 2010
Kamulen skrev:
Har gjort det, har bytt slang till dumpen, och kollat alla andra, men ska beställa en Magnetventil och sen slänga den där jävla pysventilen åt helvete. tongue

lika bra det smile

satsa pengar på högre steg istället smile

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Ja, men ska skaffa en magnetventil först sen får jag kolla mer på trimma, funderar på steg 2 från nordicuhr

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Men har funderat på en sak, är alla magnetventiler till 9000 likadana? eller finns det "trim"magnetventiler också?

Svetsare
3 150 Inlägg
9 juni 2010
Finns tyvärr inga trim-MVs  tongue  Men alla 9000 har inte samma, min gamla med långmotorn hade en brun/vit MV med 3 horisontella anslutngar medans kortmotorn har en svart med 3 vertikala anslutningar  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

930 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
jaha okej men beställde rätt iaf smile men alltså kopplar man in dem på samma 3 slangar som pysventilen? det står iaf C,W,R på dem?

Sök