Kopian som speedparts säljer är ren skit. mekonomen säljer samma och har aldrig fått en som funkat. ventil Spricker vid höga laddtryck, skenande laddtryck, svajande laddtryck, inget laddtryck är några av fenomenen man kan få. Går den konstigt så bytt till en original saab magnetventil.
jag tror då inte att de är någon skillnad, de är exakt samma sak. hur många tillverkare av magnetventiler tror ni att de finns
den kommer funka. gör den inte de då skickar man ju endast tillbaks den, men till 99.9% så kommer den fungera om du köper den från speedparts..
exakt, jag köpte en till min gamla ( http://www.garaget.org/?car=21858 ) bil från saab, och den pajjade efter någon månad. eftersom att bilen inte har någon mv original så gillades inte reklamationen heller.
köpte en beggad från blocket i stället och den höll till jag sålde bilen iaf
klart de är värt om den funkar som den ska, vilket dem ändå gör rätt ofta.. så de skulle ju vara plan ett, sedan tror jag som jag sa till 99.9% att speedparts kommer funka lika bra som en orginal, dvs. kopian, de säljer ju även orginalet..
jaha okej men beställde rätt iaf men alltså kopplar man in dem på samma 3 slangar som pysventilen? det står iaf C,W,R på dem?
Borde stå C, W och R på MVn med som du får.
Betydelser:
C - Slangen mellan (C)ompressorhuset på turbon och MVn W - Slangen mellan (W)astegaten och MVn R - Slangen mellan (R)eturen och MVn (returen är kopplat på insugsröret några centimeter från turbon)
Och ang. det pipande ljudet, det kan inte vara pysventilen som för oljud? Menar det trycks ju ut luft genom ett pytte hål... Bara en tanke
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
jag tror då inte att de är någon skillnad, de är exakt samma sak. hur många tillverkare av magnetventiler tror ni att de finns
den kommer funka. gör den inte de då skickar man ju endast tillbaks den, men till 99.9% så kommer den fungera om du köper den från speedparts..
Om du tror att det är samma tillverkare så får du tro det. Jämför man dom så är det som att jämföra en skoda med en bentley. Scantechs ventiler är otroligt dåliga precis som varenda övriga elektroniska pryl från dom.
jag tror då inte att de är någon skillnad, de är exakt samma sak. hur många tillverkare av magnetventiler tror ni att de finns
den kommer funka. gör den inte de då skickar man ju endast tillbaks den, men till 99.9% så kommer den fungera om du köper den från speedparts..
Om du tror att det är samma tillverkare så får du tro det. Jämför man dom så är det som att jämföra en skoda med en bentley. Scantechs ventiler är otroligt dåliga precis som varenda övriga elektroniska pryl från dom.
vissa har även köpt dem på saab, och dem pajjar så vart vill du komma? är väl då bättre att betala mindre och att få 2 för priset av en??
jag tror då inte att de är någon skillnad, de är exakt samma sak. hur många tillverkare av magnetventiler tror ni att de finns
den kommer funka. gör den inte de då skickar man ju endast tillbaks den, men till 99.9% så kommer den fungera om du köper den från speedparts..
Om du tror att det är samma tillverkare så får du tro det. Jämför man dom så är det som att jämföra en skoda med en bentley. Scantechs ventiler är otroligt dåliga precis som varenda övriga elektroniska pryl från dom.
vissa har även köpt dem på saab, och dem pajjar så vart vill du komma? är väl då bättre att betala mindre och att få 2 för priset av en??
Håller med dig, den som satt på min bil förr var en original och den pajjade enligt förra ägaren iaf .
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Skillnaden är att saab ventilen håller i regel 25000mil och mååånga år medans den billiga från scantech pajjar efter ett par hundra mil om den ens fungerar när man får den.
Men ni gör som man vill, köp tändstift på biltema när ni ändå är igång....
Skillnaden är att saab ventilen håller i regel 25000mil och mååånga år medans den billiga från scantech pajjar efter ett par hundra mil om den ens fungerar när man får den.
Men ni gör som man vill, köp tändstift på biltema när ni ändå är igång....
de är ju ingen garanti ja köpte min på skroten.. visst att de är en orginal MV.. men ändå, vet flera som köpt dem från speedparts och de har då funkat för dem..
Men visst, jag håller med dig på en punkt... orginal är ju alltid bäst.. kör efter det mottot själv.. men ibland kan det funka med billigare och fortfarande hålla samma funktion.. OCH jag tror fan till 99.9% att de från speedparts gör det, just för att annars skulle dem inte sälja dem.. hur många reklamationer skulle de inte ha? tror inte dem skulle orka gorma så pass...
stift är väl nå man inte ska köpa på biltema hehe..
Okej har nu fått min Magnetventil och har satt dit den, måste då säga det. Det är det absolut bästa köp till denna bil någonsin!
Förut när man låg på 2an i 50 och stampade så laddade den med en peak på 0.7 och sjönk därefter till 0.5 och efter växling till 3an så laddade den med en peak på 1.0 och sjönk sen till 0.6.
NU! När man stampar på 2an i 50 så laddar den med en peak på 1.3 och sjunker sen till 0.7 och efter växling till 3an så laddar den med en peak på 1.3 och sjunker sen till 1.0 och ligger sedan där stabilt. Mycket nöjd hittills.
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
lite till ska du upp i ladd kolla vad du har för glt genom att bara koppla loss el-kontakten, ska ligga på 0,4bar. bara o spänna nåt varv eller flera annars kolla min film så ser du att ja laddar runt baret på 2;an detta när man gjort en sån start som ja gjorde där, ligger ja i 50 som du så laddar ja 1,2 till varvstoppet,, http://www.youtube.com/watch?v=TWAq2jADXPo