var inte rädda för höga miltal. Min 940 hade gått 33,000 mil när jag köpte den. Det hade varit en polisbil och hos polisen var den mycket bra servad. jag bytte olja och oljefilter och luftfilter och den har inte krånglat än iaf. Lycka till med köpet iaf=)
Ja, den Astra som Viktor länkar till är ett mycket bättre köp då de fått ordentligare rostskydd och har modernare och trevligare design. Både Astra F och Escort skulle jag undvika, båda modellerna är helt enkelt skitsura rostburkar.
Både Astra och escort är riktiga skitbilar, escorten värst utan tvekan. Saab 900 funkar bra som vardagsbil om du hittar en vettig, den du länkar till är dock sjukt överprisad.
Mazda 323/626 kanske? fula och rostiga men väldigt driftsäkra. Honda Accord är jäkligt bra bilar också.
jo, var noga med miltalen.. hellre mer pengar för en som gått lite kortare. Min volvo hade gått 28. på en månad rasade motorn,kopplingen och bakaxeln, samt så blev det elfel.
fast jag måste åka ner till malmö (bor i gbg) , tycker ni det är värt det? någon som haft problem med den här modellen?
Sista generationen av Bmw´s populära E36 och M43-motorn som är skottsäker (Det vill säga pålitlig) som få andra moderna motorer, och 13.000mil innebär att den inte ens är inkörd.
Problem med dessa bilarna får anses vara sällsynta jämfört med "det normala", i alla fall när det gäller sena E36 och den motorn. Dessutom är den liten, smidig, och rejält snål med dropparna men du skall kanske inte förvänta dig en raket heller. Och framför allt riktigt rolig att köra trots den svaga motorn, är ingen idé att beskriva utan provkör en sådan istället.
Att den kommer ifrån Malmö är vanligtvis något att dra öronen åt sig lite för, nära till kontinenten och mycket mätarskruvade bilar i dessa regioner. Å andra sidan är denna Bmw svensksåld, så det bör inte vara några problem att kolla upp historiken.
Surfa in på www.autopower.se och läs igenom "begagnatguiden" för E36 och läs det som står för modellen och motorn "M43", och ett tips är även att läsa "importguiden". Inte för att denna bilen var en import, men där står en del tips om hur man kollar upp historiken som kan vara nyttiga även på en svensksåld bil.
Men den är ett rejält mycket bättre val än tidigare alternativ i denna tråden, det är klart värt att åka till Malmö för en sådan.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
fast jag måste åka ner till malmö (bor i gbg) , tycker ni det är värt det? någon som haft problem med den här modellen?
Sista generationen av Bmw´s populära E36 och M43-motorn som är skottsäker (Det vill säga pålitlig) som få andra moderna motorer, och 13.000mil innebär att den inte ens är inkörd.
Problem med dessa bilarna får anses vara sällsynta jämfört med "det normala", i alla fall när det gäller sena E36 och den motorn. Dessutom är den liten, smidig, och rejält snål med dropparna men du skall kanske inte förvänta dig en raket heller. Och framför allt riktigt rolig att köra trots den svaga motorn, är ingen idé att beskriva utan provkör en sådan istället.
Att den kommer ifrån Malmö är vanligtvis något att dra öronen åt sig lite för, nära till kontinenten och mycket mätarskruvade bilar i dessa regioner. Å andra sidan är denna Bmw svensksåld, så det bör inte vara några problem att kolla upp historiken.
Surfa in på www.autopower.se och läs igenom "begagnatguiden" för E36 och läs det som står för modellen och motorn "M43", och ett tips är även att läsa "importguiden". Inte för att denna bilen var en import, men där står en del tips om hur man kollar upp historiken som kan vara nyttiga även på en svensksåld bil.
Men den är ett rejält mycket bättre val än tidigare alternativ i denna tråden, det är klart värt att åka till Malmö för en sådan.
Shit tänk om man kunde hyra folk från den sidan som kunde kontrollera allt som dem säger och sen hjälpa en pruta och så, mmmmmmmmmmm vilken dröm