Tjenare! Har nyss tagit mitt körkort (förra veckan, hehe, så e helt galet glad
). Och ska nu ge mig ut på jakt efter en bil!
Jag kan redan säga nu att jag kan (i stort sett) inget om att mecka med bilar.
Jag går i tankarna att ska man kanske köpa en lite "fulare" bil (sett till lack/interiör, skulle aldrig våga mig på att mecka med motor och den mer tekniska delen av en bil) och fräscha upp den, typ nytt läder, (stolar kanske) och såna där lite enklare saker (eller det kanske inte är så enkelt?
).
Eller är det kanske billigare/bättre att lägga ut lite mera pengar på en fräschare bil, och skippa allt med att fräscha upp den?
Om vi tar ett exempel. Sitter och tittar på BMW 330 bilar (vet inte om jag ska köpa en sån, men de e snygga
) och hittar en hel del som verkar har ganska rimliga priser, men fan så fula en del av de är på insidan, sedan så finns det då de som är snygga på insidan, men då får man betala rätt så mycket mer för dem.
Min fråga är då vad jag borde göra? Ska man försöka lära sig hur man fräschar upp en bil (invändigt) eller punga ut lite mer från start och "slippa" det?
Jag kan tillägga att jag generellt sett är väldigt teknisk av mig när det gäller att bygga/modda saker. Bygger, överklockar samt moddar datorer (då både invändigt och utvändigt), men är inte så säker på att detta kommer vara till så stor hjälp då det kommer till bilar
. Men om man redan är duktig på sånt kanske det blir lite enklare att lära sig jobba lite med bilar? Bara en liten tanke jag hade...
Jag är ledsen om min fråga kanske är lite otydlig, hoppas de som väljer att läsa denna tråd kan förstå vad jag frågar.
Tack på förhand till de som väljer att hjälpa mig med denna fråga
-Gurkmeja