3253
Sök

Hjälp, får inte upp motorhuven, vajern har gått av vid låset!

187 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Som rubriken säger. Vajern till motorhuven har gått av/hoppat av. Bilen är en Volvo S40 -96. Har kollat o pillat lite men kommer inte åt. Måste man ta bort grillen eller hur gör man? Väldigt tacksam för svar. (A)

Mvh Nicke

Nya planer..

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 juni 2010
Den e inte lätt du..

Kolla så att vajern inte har gått av alldeles vid öppningshandtaget ganska vanligt faktikst då kan du få tag i den med en tång eller nått å få upp huven. Annars e det nog ur med grillen som gäller kan va så att du kommer åt det underifrån med. Om du känner nån som har en s40 eller v40 fråga om du kan få kolla lite på den så ser du enklare vad som måste göras.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

187 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Den har gått av fram vid låset. Och har tagit upp ett litet hål i grillen för att kunna öppna den men med misslyckat försök. Vet inte riktigt vart man ska pilla? Jäkla skit de där alltså! Ingen som har en S/V40?

JaggaChafen skrev:
Den e inte lätt du..

Kolla så att vajern inte har gått av alldeles vid öppningshandtaget ganska vanligt faktikst då kan du få tag i den med en tång eller nått å få upp huven. Annars e det nog ur med grillen som gäller kan va så att du kommer åt det underifrån med. Om du känner nån som har en s40 eller v40 fråga om du kan få kolla lite på den så ser du enklare vad som måste göras.

Nya planer..

378 Inlägg
16 juni 2010
Haha! Har hänt exakt likadant med en polares V40. Men tror inte han har fått upp huven än.
Som jag tror de så får du nog ryka av grillen. Låset sitter ju precis bakom där i mitten.

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

2 038 Inlägg
16 juni 2010
lägga sig under bilen? iof... senast jag kollade underhuven på en V40 så fick man cellskräck och sprang därifrån.

Meldem
4 137 Inlägg
31 augusti 2010
snirrealm skrev:
Som rubriken säger. Vajern till motorhuven har gått av/hoppat av. Bilen är en Volvo S40 -96. Har kollat o pillat lite men kommer inte åt. Måste man ta bort grillen eller hur gör man? Väldigt tacksam för svar. (A)

Mvh Nicke

Vet inte om du har löst problemet än riktigt.

Med hade samma problem, och tog tag i det idag och löste det (igår, kl var över 12 när jag skrev inlägget).

Jag tänkte bryta sönder grillen först, men grillen till bilen är inte så billig direkt så.. Det var min absolut sista väg ut ! tongue MEEN IAF.. till saken..

Så det jag gjorde var att ta en "skruvmejsel"(vet inte vad det heter) som du kan koppla på en förlängare på, försiktigt trycka in förlängaren genom grillen, sen föra upp armen genom hålet i kofångaren och sätta dit en  10 hylsa på förlängaren. Sedan lossa på skruvarna på låset, sitter 3 st skruvar.

Glömde säga att detta var på min Volvo S40 -98. Så jag VET MED ALLA SÄKERHET, att det går att göra såhär.

Lycka till!
MVH

Sök