3402
Sök

Inför: SAAB FESTIVAL 2010 - Trollhättan 15-18 juli

2 924 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
http://saabfestival.se/images/topbild_festival_2010.jpg

Info;
http://saabfestival.se

Bilder från 2009, se HÄR!

_____________________________________________________________________________________
Denna festival är även samtidigt som MIDNATTSOLSRALLYT 2010 kommer till Trollhättan den 15-16 Juli,
Se info;
http://www.midnattssolsrallyt.com
_____________________________________________________________________________________
Samtidigt är även festivalen FALLENS DAGAR 15-18 Juli,
Se info;
http://www.fallensdagar.se

En fullspäckad weekend med fokus på motor och fest i Trollhättan alltså! cool

Vilka kommer?

~ Life is short, have FUN! ~

Hojstyling.se
72 Inlägg
15 juni 2010
Mycket på en gång!
Det gillar vi! smile

Move Your Mind
164 Inlägg
15 juni 2010
Självklart kommer man infinna sig där! Be there or be square...

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

Berg
424 Inlägg
16 juni 2010
baby_boy skrev:
är det utställing oxå eller? vad kostar det i så fall?

Ja de är utställning/samling på lördagen! kostar inget!

2 924 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
baby_boy skrev:
Berg skrev:
baby_boy skrev:
är det utställing oxå eller? vad kostar det i så fall?

Ja de är utställning/samling på lördagen! kostar inget!

låter trevligt

finns det tvätt och el?

priser?

vilken tid ska man vara där om man ska ställa ut och hur länge är utställningen?

adress och plats så man kan slå in det i gps?

Tror det mesta av den infon finns på; http://saabfestival.se

Bli inte rädd för att det visas många äldre Saab-modeller på hemsidan, för festivalen innehåller minst lika mycket av de senare generationerna, orginal som extremt stylade och trimmade!
Bl.a Saab Turbo Club of Sweden är medarrangör smile

2 924 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
baby_boy skrev:
peegee skrev:
baby_boy skrev:
låter trevligt

finns det tvätt och el?

priser?

vilken tid ska man vara där om man ska ställa ut och hur länge är utställningen?

Bli inte rädd för att det visas många äldre Saab-modeller på hemsidan, för festivalen innehåller minst lika mycket av de senare generationerna, orginal som extremt stylade och trimmade!

jaha ok men jag hittade inget om tvätt el och tid gatuadress?

Ang tvätt och el på området kan jag inte svara nu men maila de frågorna till;
saab.carmuseum@se.saab.com

Festivalen är lite utspridd men huvudplatsen/utställningen är på Innovatum-området/Saabs Bilmuseum (är skyltet från väg E45) och gatuadressen är;
Åkerssjövägen 10, Trollhättan

Tiderna är inte 100% fastställda än men räkna med 4 heldagar, hemsidan kommer uppdateras med tiderna, så håll koll på den regelbundet.

Ett hett tips är väl att fixa något boende så man även kan utnyttja festen, öltälten, festivalmaten, underhållningen mm på Fallens Dagar om man tycker sånt är skoj wink

744 Inlägg
18 juni 2010
Jag funderar starkt på att besöka festivalen i år, blir mitt första besök smile

Berg
424 Inlägg
19 juni 2010
baby_boy skrev:
peegee skrev:
baby_boy skrev:

låter trevligt

finns det tvätt och el?

priser?

Tvätta kan man ju göra på varenda tapp med tillgång till vatten.. bara man har hink med sig... ! big_smile

Berg
424 Inlägg
19 juni 2010
baby_boy skrev:
peegee skrev:
baby_boy skrev:

Ang tvätt och el på området kan jag inte svara nu men maila de frågorna till;
saab.carmuseum@se.saab.com

Festivalen är lite utspridd men huvudplatsen/utställningen är på Innovatum-området/Saabs Bilmuseum (är skyltet från väg E45) och gatuadressen är;
Åkerssjövägen 10, Trollhättan

Tiderna är inte 100% fastställda än men räkna med 4 heldagar, hemsidan kommer uppdateras med tiderna, så håll koll på den regelbundet.

Ett hett tips är väl att fixa något boende så man även kan utnyttja festen, öltälten, festivalmaten, underhållningen mm på Fallens Dagar om man tycker sånt är skoj wink

så om man ska delta i tävlingen så räcker det inte att vara med bara lördagen då elle?

Ja självklart..

32 Inlägg
19 juni 2010
Detta är något att deltaga i  big_smile

Porsche
122 Inlägg
20 juni 2010
Givet att man kommer ner på det här.
Förhoppningsvis är 900an mappad och klar så man kan åka fint, annars får de bli tjejens 9-5 vector smile

Toyota Mr2 Gt-S Timeattack.

1 198 Inlägg
20 juni 2010
Av egen erfarenhet så kan jag säga att obereoende med vilken bil man kommer så är det inte lätt att vinna några priser under utställningen. Då det säkerligen är en 1000 bilar som står utställda i olika klasser. Räkna även med en 5000 Saabar i trollhättan. Skall man tvätta bilen, åk till OKQ8 och tvätta i GDS-hallen.

2 924 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
master_lars skrev:
Av egen erfarenhet så kan jag säga att obereoende med vilken bil man kommer så är det inte lätt att vinna några priser under utställningen. Då det säkerligen är en 1000 bilar som står utställda i olika klasser. Räkna även med en 5000 Saabar i trollhättan. Skall man tvätta bilen, åk till OKQ8 och tvätta i GDS-hallen.

Automattvättar finns ju också i närheten av träffområdet på t.ex;
Statoil
Shell
...men man brukar ju föredra "Gör-det-själv" på bilar för utställning så finns;
OKQ8 på Kronogården
Bilbaddaren vid JET på Grafiten
PREEM på Överby
Finns även CarWashNordic på Överby som ska vara ett mellanting; www.carwashnordic.se

81 Inlägg
20 juni 2010
Detta hade varit skoj och åka på, får se om man hinner!

2 924 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
baby_boy skrev:
men jag vill inte ställa min bil var som helst under 4 nätter om inte utställningen är BARA under lördagen? På hemsiadn står d att det e utställning på lördagen kollar man schema för andra dagar så står d ingen utställning eller har jag fel kanske?

Det är lite olika schema från år till år men det stämmer nog som du säger att utställningen är främst på lördagen, kanske ev även söndag.
Men som sagt tider och information är inte klart helt och hållet utan kommer uppdateras löpande.
Mitt tips med att skaffa boende var om du gillade att festa smile

2 924 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
3 dagar kvar!!

Måste ju vara fler Saab-folk här på G.org som ska dit??

956 Inlägg
12 juli 2010
peegee skrev:
3 dagar kvar!!

Måste ju vara fler Saab-folk här på G.org som ska dit??

Jag ska dit. Men tror inte många ser denna tråd då den ligger i Västra Götaland.
Bäst vore om det låg i allmänt för maximal synlighet.

2 924 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
Ok provar lägga den i Allmänt och ser om det ger bättre respons, även om det egentligen inte är en Event-avdelning  wink

Sök