2498
Sök

Lyfte av ventilkåpan, sen startar ej! volvo 940

190 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
tjaa..

igår så skulle jag polera upp ventilkåpan.. och jag tog av ventilkåpan, sen la jag en handduk över toppen så det inte skulle komma in skit.. sen satte jag på den igen efter en timme.. satte tillbaka dom två jordkablarna som satt i toppen längst in vid fördelaren..

sedan tvättade jag av hela bilen (inte motortvätt, bara utanpå), och nu får bilen ingen soppa?:Syikes
den tänder till med startgas.. men som sagt, får ingen bensin..

439 Inlägg
15 juni 2010
maccan92 skrev:
tjaa..

igår så skulle jag polera upp ventilkåpan.. och jag tog av ventilkåpan, sen la jag en handduk över toppen så det inte skulle komma in skit.. sen satte jag på den igen efter en timme.. satte tillbaka dom två jordkablarna som satt i toppen längst in vid fördelaren..

sedan tvättade jag av hela bilen (inte motortvätt, bara utanpå), och nu får bilen ingen soppa?:Syikes
den tänder till med startgas.. men som sagt, får ingen bensin..

kolla jord punkterna igen,låter som att spridarna inte öppnar.

old,low and slow....

190 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
okeej. jag har misstänkt dom, men dom sitter precis som dom satt innan :S hur ska dom annars sitta, sitter på "pinnbultarna" som sitter längst in och en mutter över dom :S

Edit: asså vad är det jag ska kolla med på dom? och dom går väl inte till spridarna? eller ? :S
Senast redigerat av maccan92 (15 juni 2010)

190 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
någon som vet mer?

Jag va nyss ute och satte på nya brickor på jordkabeln o fäste den, fungerar inte ändå...
Senast redigerat av maccan92 (15 juni 2010)

190 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
kom igen!! ingen som vet nått? ingen som haft liknande problem?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
16 juni 2010
Kan knappast ha nåt samband.. Går pumpen ? annars e det stor risk för att bränslepumpsreläet e kass sjukt vanligt på 700-900 volvosar

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

190 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Kan knappast ha nåt samband.. Går pumpen ? annars e det stor risk för att bränslepumpsreläet e kass sjukt vanligt på 700-900 volvosar

Det va det Jag misstänkte, låter ju helt sjukt isåfall..
Men var sitter det relät och hur kollar man om det är helt?
Och jag tror pumpen går..

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
16 juni 2010
om du "tror" att pumpen går så e reläet helt reläet sitter innaför askoppen i elcentralen å e vitt om du har en bil med katt å grönt om du har utan katt. (fråga mig inte varför)

Pumpen sitter ju under bilen så å den skall starta lite lätt bara du vrir på tändningen.

Om bilen startar på startgas så e det ju tydligt att problemet ligger på bränslesidan.

Bli säker på att pumpen går både när du vrir på tändningen å även när du försöker starta.

Sen kan vi fortsätta

190 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
pumpen startar när jag vrider på tändningen.. då låter det under bilen vid förarstolen..
men tror soppa filtret är igensatt kanske? bilen har stått under vinter så kanske är det?

Edit: tar tillbaka det, nu när jag kom hem o vred om tändningen så låter det inget från pumpen när jag vrider om tändningen.. Helt tyst är det nu :s
Senast redigerat av maccan92 (17 juni 2010)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 juni 2010
Mät om det kommer ström fram till pumpen gör det inte det e det förmodligen reläet.

Finns på biltema

190 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
haha relät är nog felet.. idag gick den utan problem.. och sen ikväll så går den väl inte igen.. ajja tack för hjälpen.. jag köper ett nytt relä, tack för hjälpen..

Sök