4189
Sök

Någon som vet kostnad för att svetsa ihop eget avgassystem till volvo 745 -90a.

30 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Hejsan, har för andra året irad fått ett "bra att veta" att avgassystemet är rostigt och kan inte göra annat än att hålla med besiktningen om det. Tänkte ifall någon har svetsat ihop ett eget avgassystem från biltemas rörstumpar vad det kostar och vilka delar jag skulle behöva (gärna artikelnummer på biltema om ni har). Tänker att det måste ju vara billigaste varianten att sen svetsa ihop ett eget, behöver inte ha ljudämpare och katalysator utan bara rören hela vägen framifrån och bak..

//MVH Niklas

Bärs!
3 456 Inlägg
15 juni 2010
Byggde ett 2,5" system till en 740 för några år sedan, Det kostade straxt över 1000 spänn på Mekonomen. Inkl en Simons ljuddämpare.

Det kanske ger ett hum om vad det kan kosta...
Senast redigerat av Aga_Diff (15 juni 2010)

Garaget.org peakade 2008.

5 089 Inlägg
15 juni 2010
Svårt å ge artikelnummer på saker man inte vet hur långt det ska vara. Lägg dig under bilen å försök tänka ut vad du ska ha för böjjar, å hur öångt det ska vara å ljuddämpare så är det bara att räkna ihop i affären sen ;P

Om du ska få igenom det på besiktningen så kanske någon ljudämpare vore bra..

\Lindgren

1 738 Inlägg
15 juni 2010
Bygger jämt egna avgassystem till mina volvos, brukar kosta runt 1000kr ungefär

Mekonomens såkallade "galvade rör" rostar efter 1 vecka!!

Har haft mitt egenbyggda 3" avgasrör från biltema i 1 år nu o kört både sommar o vinter med det, och har ej en enda rostfläck på sig ännu. Bättre rör än biltema hittar du inte på marknaden

Om du inte tänkt att bygga eget grenrör så behöver du bara en bakaxelkrök och ett rakt 2m rör, rekomenderar original kat och biltemas stora ljuddämpare 400kr för inta allt för höga avgasljud wink

Sök