3143
Sök

Köpråd: billig turbobil.

Trucker
2 710 Inlägg
16 juni 2010
#21
caromania skrev:
BMWgrabben skrev:
kan tyckas att den är billig men delarna på den kostar inte mkt mindre än en BMW M5.. Samma delar som sitter i Honda Accord nämligen och jag har haft en sån wink O det är inte samma komfort i Rovern som i en annan 200hästars bil tex Volvo T5 eller Saab Aero..

Jag bytte hjullager och kamrem på min 620 på märkesverkstad. Det gick på under 3000kr inklusive material. Förövrigt bytte jag ingenting annat under de 4 år jag ägde bilen. Så ja, den är otroligt dyr i drift. Och det är förövrigt inte så många delar som delas med Accorden då det är en annan motor i 620ti. Men vad vet jag om Rover och Honda? Förmodligen nästan ingenting...
Jag håller däremot med om komforten, den går studsigare än en T5a eller 9-3 aero. Men vad kostar en sån?

Visst får man pröjsa lite mer. Men hellre betalar jag 5k extra för en helt annan bil än o åker tråkigt för jag tror inte nån vill åka i en mindre komfortabel bil egentligen. Ofta handlar det om plånboken men ibland vet folk bara inte att man kan få en annan bil till nästan samma pris smile

Fart missbrukare

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 juni 2010
#22
BMWgrabben skrev:
Visst får man pröjsa lite mer. Men hellre betalar jag 5k extra för en helt annan bil än o åker tråkigt för jag tror inte nån vill åka i en mindre komfortabel bil egentligen. Ofta handlar det om plånboken men ibland vet folk bara inte att man kan få en annan bil till nästan samma pris smile

Exakt, du sätter pricken över i där. Folk vet inte hur bra bil man kan få för 10-15k. Jag vet hur mycket bättre och mer pålitlig en R620ti är än en T5a, T4a eller SAAB 9-3 aero. Och med skinnklädsel, AC, och allt elektriskt. Dessutom ligger de ett rejält antal (10?) tusenlappar under i pris på grund av just det du beskriver, så det är nästan skrattretande att folk envisas. Skönt att vi är överens.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

82 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#23
caromania skrev:
BMWgrabben skrev:
Visst får man pröjsa lite mer. Men hellre betalar jag 5k extra för en helt annan bil än o åker tråkigt för jag tror inte nån vill åka i en mindre komfortabel bil egentligen. Ofta handlar det om plånboken men ibland vet folk bara inte att man kan få en annan bil till nästan samma pris smile

Exakt, du sätter pricken över i där. Folk vet inte hur bra bil man kan få för 10-15k. Jag vet hur mycket bättre och mer pålitlig en R620ti är än en T5a, T4a eller SAAB 9-3 aero. Och med skinnklädsel, AC, och allt elektriskt. Dessutom ligger de ett rejält antal (10?) tusenlappar under i pris på grund av just det du beskriver, så det är nästan skrattretande att folk envisas. Skönt att vi är överens.

nu tror jag bestämmt att ni missförstod varandra. men jaa.
Jag köper hellre en bil som inte kostar en miljard att laga och är roligare/skönare att köra en köpa en ''unik'' bil där det tar jättelångt tid att få tag på delar till och inte går att skruva själv.

En unik bil köper man när man har väldigt mycket pengar och tid. o då köper man inte en billig unik bil för 10 tusen. utan man köper en mustang shellby gt . eller något i den stilen smile


1 210 Inlägg
17 juni 2010
#24
Pryllan skrev:
Men såå mkt problem med saabar. hmm blir mer tid i garaget än ute på vägarna sad

why!?  kan ju tala om för dig att en turbo bil under 20000 är en bil du överhuvudtaget får skruva i.. var så säker wink

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 juni 2010
#25
IceEyes skrev:
Volvo 240 Turbo (Om det överhuvudtaget finns några sådana kvar i livet), Audi 100 Turbo, Saab 9000 Aero, Subaru Legacy 2,0 Turbo.

240 turbo kan du glömma, dem få som finns kvar är riktiga as. Eller så kostar dembortåt 30k. Och vem vill ge det för en 240????

Då e de bättre att bygga en egen, stoppa i en ltt motor från en 940 sen regbesikta, är man sen seriös bör man hamna i pengar runt 20-30k men då får du en bil du vet funkar om du väljer bra grejjer att stoppa i eller slår på stort och renoverar motorn innan.

Annars är det typ saab som gäller, man kan ju dock se sig runt efter bilar utan turbo också, det finns en del pigga bilar i den prisklassen.

Skulle jag köpt turbo bil i prisklassen 20k o neråt hade jag köpt en saab 9000 eller en saab 900(första modellen) 850 är inte ens att tänka på när det gäller dem pengarna.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 juni 2010
#26
Pryllan skrev:
nu tror jag bestämmt att ni missförstod varandra. men jaa.

Nej? Jag förstod precis vad BMW-killen sa, nämligen att hellre köpa en billigare bil som håller bättre, är roligare och där bitarna är billigare eftersom ekonomin var en viktig faktor? Sedan om den är lite snabbare så är det ju ett plus runt korvkiosken i kvarteret?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.


Sök