2480
Sök

Det knastrar om mitt American Legacy 4-kanal

1 468 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
som topic lyder så knastrar det när man kopplar in en högtalare på steget och spelar musik.
Jag använde mig av en vanlig mp3 som jag koppla in på lågnivån o steget fick ström av ett heavy duty batteri på 220ah som stog på laddning.
Ja laddaren var inkopplad under testens gång.

Provade på flera batterier men då började basen pulsera vilket var pga batteriet var slut.
(därav ja kopplade på ett av dom stora batterierna.)
Men vad kommer knastrandet an på?
Var juh inte så i början alltså dom första 10 minuterna.
då lät det kanoners o allt lät som det skulle. knastrar på bryggat och en kanal i taget. alltså hela tiden. typ som om en radiokanal var dåligt inställd om man ska jämnföra. nån som har nån idé?.
Är steget trasigt?

Igår så hade jag öppnat steget och kollat och då funnit att ett motstånd hade lossnat med ena pinnen från sitt fäste så jag lödde dit det.
Ej överdrivet mycket lod utan så den fick fäste bara. (jag har gjort det många ggr så e ingen amatör på det).

Mvh//Tommy

2 665 Inlägg
18 juni 2010
Om du inte är amatör så antar jag att du är certifierad mjuklödare?

Verkar inte så när du skriver fick fäste. Flöt det ut på båda sidor om kortet med en mjuk rundning, utan gropar & en blank yta, inte matt för då har du bränt bort flussmedlet?

Om grejer lossnar i steget så är det verkligen undermålig kvalitet på det steget!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 468 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Om du inte är amatör så antar jag att du är certifierad mjuklödare?

Verkar inte så när du skriver fick fäste. Flöt det ut på båda sidor om kortet med en mjuk rundning, utan gropar & en blank yta, inte matt för då har du bränt bort flussmedlet?

Om grejer lossnar i steget så är det verkligen undermålig kvalitet på det steget!

det kom ut på båda sidor i en jämn och fin rundnung utan porer eller gropar som du säger. steget kostar liksom 1000:-  splitter nytt. kvalité? skulle inte tro så..

451 Inlägg
20 juni 2010
Har man haft steget monterat på lådan är det väldigt lätt att man spelar sönder steget, börjar med löd sprickor och allt eftersom börjar det lossna grejer inuti steget. Jag hoppas att du inte haft det. Annars håller jag med rickard-v om att det måste vara riktig skit kvalité på steget.

1 468 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Landstrom skrev:
Har man haft steget monterat på lådan är det väldigt lätt att man spelar sönder steget, börjar med löd sprickor och allt eftersom börjar det lossna grejer inuti steget. Jag hoppas att du inte haft det. Annars håller jag med rickard-v om att det måste vara riktig skit kvalité på steget.

aldrig suttit på baslåda. ja det e juh inget högkvalité direkt. bättre än billebro iaf (A).
Hittar inga fler sprickor eller något på det. så vette fan. retupunkten kanske nästa då?

Nån som vill ha det? byte?.

Hewi
571 Inlägg
21 juni 2010
Har du provat att mata det med ngt annat än mp3 spelaren? Har för mig det kan låta så om man matar på med för hög/fel insignal nämligen.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

4 693 Inlägg
21 juni 2010
Ja testa att koppla till något annat bara för att uteslute att din MP3 spökar.

Booyakasha!

1 468 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
okej. kopplar upp det i bilen då. för där VET ja att det inte är några störningar då monoblocket fungerar kalas där.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juni 2010
Fast monoblocket driver väl en/flera bas/ar? Isåfall så antar jag att du kör lågpassfilter och då filtrerar du bort störningarna. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 468 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Fast monoblocket driver väl en/flera bas/ar? Isåfall så antar jag att du kör lågpassfilter och då filtrerar du bort störningarna. wink

Ahaa. smart tänkt där wink. steget kommer ja juh spela på "full" som det står mellan high och low.

1 468 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Steget är numer kasserat på returpunkt och tråden kan nu låsas!
smile

Sök