3684
Sök

Rockford 1500bd slutsteg stänger av sig/ går i protect läge, hjälp!

3 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Tjena, har ett rockford 1500bd steg som i vissa fall går i protect läge då man pressar den:(, Har hört att man kan ta bort en diod med namnet 106 nåt som är den som gör att den går i protect läge, och i mitt fall tror jag det kan vara för stora volt dippar som gör att den går i protect då jag bara kör den i 2ohm och särskilt varm är då inte steget!Har även fått råd att en större kondensator kan lösa det,
Någon mer som haft problem med detta steg eller tips på lösningar uppskattas!!big_smile
Mvh Kim

Stickanproduction.com

1 400 Inlägg
28 juni 2010
Har du mätt hur många volt du har när du spelar hårt?. Troligen börjar ditt batteri eller generator bli dålig.
Så ut och mät. En större kondensator hjälper inte.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Bas älskare
716 Inlägg
28 juni 2010
Tippar på att det är för lite ström. kolla över jorden, och kolla även upp batteriet och generatorn, är det inget fel på nån av dom och det fortsätter så köp ett extra batteri.

3 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Hej, var den skakiga turen som steget fått av att vara med basen i bakluckan, varje gång ett stort bas tryck kom så stängde steget av sig och det därför att komponenterna skakade så mycket i steget att det gick i protect läge, la dämpning under och över så trycket inte kunde skaka steget och det slutade! jävligt sköönt! nu väntar man bara på drygt 144db i bilen på lördag!

Stickanproduction.com

Sök