jag sa aldrig att du konkret skrivit att man får större grejor, men att man skulle kunna plocka massa extra hk när de fortfarande sitter org grejor förutom då en grövre downpipe e väl lite o ta i eller?
men vi kan ta som exempel
saab 9000 2,0t o så kollar vi på maptuns trimsatser.
steg 1 programvara 225 hk
steg 2 programvara +katbak 230hk
steg 3 programvara + turbobak 265hk
låter lite bra för o va sant va?
absolut ja tror på att dom EN gång bänkat EN bil som som var ganska ny och sen körde dom ett flertal tester och fick då EN absolut topp peak på 265 hk men org grejor och ett chip o 3" från turbon.
ja har själv åkt med blocket chippad (steg 1 autotech) volvo 850, min förra, och sen satte ja på avgas o de var då fan inte mycket skillnad förutom lite stabilare ladd. skaffade sen riktig programvara o de var inte mycket mer skillnad än att ja visste att allt var som de skulle..
återigen.
eftersom att steg 1,2,3 är anapassade för bilens org grejor så är det inte så stor skillnad på stegen eftersom att man fortfarande inte kan plocka ut mycket mer. är du med på hur ja tänker?
jag har aldrig sagt att dom är identiska men att de inte är mycket som skiljer..
vi vänder på de så här o säger att om TS skulle plocka bort sitt 3"system på bilen o bara ha kvar steg 3 boxen, hur många hk skulle han få då? 225 som steg 1? 230 som steg 2? eller 245 för att han har en annan box än steg 1 men inte hårdvaran till steg 3?
är du med på va ja snackar om nu?
huruvida programmet i sig är uppbyggt i de olika mjukvarorna låter ja vara osagt eftersom att det inte är jag som programmerat. men ja kan säga av egen erfarenhet och lite vanligt vett i skallen så fattar man att SÅ JÄVLA STOR SKILLNAD I SJÄVLA MJUKVARAN ÄR DET INTE EFTERSOM DOM TROTS ALLT ÄR ANPASSADE TILL : org spridare, org pump, org stakar, kolvar, koppling topp, insug avgas och i många fall LMM och alllt alllllllt annat som finns på en bil org. detta gäller ALLA bilar,
så snälla ge mig en bra förklaring till varför de skulle skilja så mycket på steg 1,3 programmen förutom lite mer fritt flås..