2465
Sök

Reg skylt? Vad säger lagen?

12 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Ja vet att det ä olagligt att ha skylten liggandes i rutan...
Men hur är det med att klistra fast den på utsidan av rutan, typ högst upp?
Har nämligen byggt clean kofångare till min bil o ja vill inte ha nån skylt mitt på kofångaren som pajar allt. O orka käfta med polisen jämt om att skylten sitter olagligt...

62 Inlägg
21 juni 2006
Det är hur som helst olagligt fast än om du klistrar den på framrutan, du måste nog ''paja'' din fina kofångare, pröva me att:

1: Fråga poliserna på många olika sätt va du kan göra åt det, annars....
2. Kika in i Micro de har ju fina regramar i krom, med decal osv.

wink

231 Inlägg
21 juni 2006
Senast redigerat av 9-5 AERO M-06 (21 juni 2006)

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 juni 2006
alt fräs bort lite på kofångaren och fäll in skylten

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

12 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Ja men nu är det ju så att ja inte vill förstöra det cleana stuket på kofångarn genom o fälla in nån reg skylt....

OLAGBG
596 Inlägg
21 juni 2006
skylten ska sitta väl läsbar framifrån från 10 m eller vad det är.. så får du den bara bra placerad i rutan så spelar detr ingen roll... har kollat lagboken.. har poliser som har åkt bett på det... säger att skylten måste sitta fast monterad på fronten.. men det säger den inget om

OLAGBG
VOLVO

8 156 Inlägg
21 juni 2006
Vad jag har hört och läst så ska man ha reg. skylten på den av biltillverkaren anvisad plats. Det gäller speciellt om man har en helbilsgodkänd bil, men en helbilsgodkänd bil får man ju knappt modifiera heller. Så om du nu modifierat kofångaren så borde du kunna flytta reg. skylten till en annan plats på fronten. Tror att skylten måste sitta relativt centrerad och jag misstänker att polisen kommer att klaga på att den inte är tillräckligt synlig om du sätter skylten längst upp på rutan. Dom har ju blivit mer nitiska pga trängselavgiftsförsöket i Sthlm. Kamerorna måste kunna läsa av skylten...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

***CamBone***
50 Inlägg
21 juni 2006
Men ÄR det Olaglit att ha reg vid rutan.  Eller är det bara att pappa blå som inte vill att det ska vara där.

Och kan man få böta för det?
Senast redigerat av cool_g (21 juni 2006)

*** Roses are red ***
** Violets are blue **
*Sugar is eeeehhhhh
--->Fuck It Lets Race!

1 926 Inlägg
21 juni 2006
Flames_Pastorn skrev:
Ja vet att det ä olagligt att ha skylten liggandes i rutan...
Men hur är det med att klistra fast den på utsidan av rutan, typ högst upp?
Har nämligen byggt clean kofångare till min bil o ja vill inte ha nån skylt mitt på kofångaren som pajar allt. O orka käfta med polisen jämt om att skylten sitter olagligt...

förslag nr. 1 : släng reg. skylten i en buske och säg att du tappat den. wink

förslag nr. 2 : sätt nät i kofongarn (snyggt ochså)tongue  sen borrar du ett litet hål i regskylten och binder den med rep i nätet. hoppas du förstår vad jag menar tongue annars kan du ju beställa en såndär miniskylt.
Senast redigerat av Spelis (21 juni 2006)

BMW Power
2 362 Inlägg
21 juni 2006
Behöver ju inte skruva fast skiten i fronten. Funkar utmärkt med dubbelhäftande tejp.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

1 926 Inlägg
21 juni 2006
jaja, gör som du vill...

wink

8 156 Inlägg
21 juni 2006
Har för mig att det står i föreskrifterna att reg. skyltarna ska vara monterade framtill och baktill på bilar och att de måste vara fast monterade. Vindrutan är visserligen riktad framåt, men räknas nog inte som framtill...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

62 Inlägg
21 juni 2006
Antingen får du beställa en mini-reg.skylt eller så får du helt enkelt pröva o häfta reg.skylten med dubbehäftande...eller...jaa..då måste du helt enklet ''paja'' din cleana kofångare...

Brum säger bilen.
394 Inlägg
21 juni 2006
9-5 AERO M-06 skrev:
Sökmotorn gav följande! http://www.garaget.org/forum/search.php … 1361628267

"Din sökning gav inga träffar.

Gå tillbaka"

LOL wink

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Hård skalle
229 Inlägg
21 juni 2006
Alla skyltar som ej är tillverkade/tillhandahållna av vägverket är ej tillåtna skylltar. Det ska väldigt mycket till för att vägverket ska gå med på att ge dig en liten skyllt. Det finns massor av folk som har försökt men inte fått det. Vad det gäller placering så ska skyllten enligt LAG vara placerad väl synlig längst fram respektive längst bak på fordonet.

Sen så är det ju självklart en fråga om vad Polis eller SBP säger om din skyllt eller placering men det kan du bara få reda på genom att testa. Sitter den på ett bra ställe på bilen så lär inte vare sig snuten eller SBP bry sig.

All on... ...full out!

12 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Får väl testa o se vad farbror blå säger om att skylten sitter på framrutan...
Eller annars så tror ja att ja vet hur ja ska sätta den på kofångaren utan att förstöra den cleana looken....

Sök