10 juli 2010
Trådstartare
Hej igen!
Har varit och kollat lite, och fläkten verkar starta som den ska iaf. Men tempmätarn verkar bara stiga mer och mer efter fläkten har snurrat.
Nyss starta fläkten när mätarn va på hälften, mätarn gick ner nån mm, fläkten sluta, mätarn stiger ännu mer (ca 3/4 på mätarn), fläkten startar, mätarn sjunker nån mm igen, och sen stiger.
Så den stiger bara mer och mer, även fast fläkten har kört. Och blinkar kan den göra lite ibland, ibland inte. Nyss när jag va ut och testade så blinka den aldrig.
Har känt på slangarna och vattnet efter fläkten har kört och den verkar kyla på bra som den ska.
Testade rycka lite kontakter till givare lr nåt, en efter en för att få veta vilken som va den till mätarn inne i bilen. Hittade den och det är tydligen där ifrån det läcker kylarvätska ifrån (beskrivet i första inlägget), droppar ca 1 droppe i sek/varannan sek.
Skräckscenariot om topplockpackningen testade jag, det kom små små bubblor lite då och då. Efter första gången fläkten starta kom det lite större och oftare, sen sluta de och nu kommer det nästan inga bubblor alls. Nån enstaka ibland bara.
Förövrigt är det ganska klent sprut på strålen som kommer tillbaka i kylarbehållaren. Kanske inte ska va så stark direkt vad vet jag, men just nu rinner det nästan bara ner, sprutar ½ - 1 cm rakt ut bara max.
Kan man på något enkelt, billigt sätt testa om vattenpumpen börjat ge sig?
Mvh
Mogge
Senast redigerat av morgan_aman (10 juli 2010)