3479
Sök

Vw golf II "the white shadow" lyckad tagg inför bugrun

503 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Wompa skrev:
Man måste få säga vad man tycker tyvärr...

jo det är ju sant

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

Jävel
2 018 Inlägg
22 december 2010
Jag tycker att de blir fränt iaf. Oflyt att du måste stå ute o skruva, sjuukt kallt.

You got to risk it, to get the biscuit :)

503 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Plankpojk skrev:
Jag tycker att de blir fränt iaf. Oflyt att du måste stå ute o skruva, sjuukt kallt.

tackar tackar big_smile
ja men måste man så måste man

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

9 Inlägg
22 december 2010
Jag måste tyvärr hålla med wompa...

503 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
ettan_ skrev:
Jag måste tyvärr hålla med wompa...

okej smaken är som baken
fast jag tycker det är snyggt och jag bygger en bil för jag vill ha den så  big_smile

VW NÖRD
409 Inlägg
22 december 2010
Kör på bara! Lite negativa kommentarer får man ta. Utan motgång, ingen framgång sägs de ju wink Förstår att man inte kan göra så mkt när man inte har pengar till det. Sitter själv i samma sits. Men som sagt är bara att jobba vidare! big_smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

503 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Kör på bara! Lite negativa kommentarer får man ta. Utan motgång, ingen framgång sägs de ju wink Förstår att man inte kan göra så mkt när man inte har pengar till det. Sitter själv i samma sits. Men som sagt är bara att jobba vidare! big_smile

ja jag kör på som inget har hänt och gillar dom inte det jag gör så kan dom dra dit pepparen växer
ska up och bygga imorgon så får vi se vad dom säger big_smile

VW NÖRD
409 Inlägg
22 december 2010
Det låter bra! big_smile fick loss starten på projektgolfen innan med. Det va inte jordledningen vad jag kunde se, för den såg hel ut. Men ska plocka isär starten imorn så får la man se hur det ser ut. Misstänker att det har blivit kortslutning på ngt vis tongue

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

503 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Det låter bra! big_smile fick loss starten på projektgolfen innan med. Det va inte jordledningen vad jag kunde se, för den såg hel ut. Men ska plocka isär starten imorn så får la man se hur det ser ut. Misstänker att det har blivit kortslutning på ngt vis tongue

ja big_smile
okej vi testa med att sätta startmotorn i ett skruvstä och satt minus i skruvstät och sen tog vi + från ett batteri och testa om den slunga ut men det är bara att testa sig fram big_smile

fast inget att testa för det kan gå riktigt illa med att du skuter ut hela axeln och allt

3 650 Inlägg
22 december 2010
Exez skrev:
Kesler skrev:
where´s tha wood? tongue

om du menar vart trät är så är det min baklucka och tanklock

såg det, blir det nå mer "wood"? klä in hela bilen big_smile

503 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Kesler skrev:
Exez skrev:
Kesler skrev:
where´s tha wood? tongue

om du menar vart trät är så är det min baklucka och tanklock

såg det, blir det nå mer "wood"? klä in hela bilen big_smile

instrumentpanelen big_smile sen kanske huven och kanske om jag känner mig extrem vill jag ha 2 ton med trä och havsblått eller laserblått big_smile

wescrape
150 Inlägg
23 december 2010
Håller delvis med Wompa! Tycker inte själva bilen, blev speciellt snygg (fast det fortfarande är ett projekt) men det är min åsikt! Som dem andra och påpekar, så lägger man upp en projekttråd om sitt bygge, då får man tåla negativa kommentarer.

Men bygg på hörru! Hoppas bara du får upp ögona, för hur en Golf II ska se ut! OCH JA, blablabla "Hur ska en så se ut då" blablabla. Du vet vad jag menar!

Jobba på hörru!

Mvh Eddie Friberg | wescrape
http://www.garaget.org/EFriberg
BMW E30 320 Touring "Emily"

9 Inlägg
23 december 2010
Tycker du ska strippa ner den helt och göra en riktigt rostlagning, slänga på någon fin lack, andra fälgar och ta bort allt som du har snickrat på och satsa på en schysst orginal look istället.
Låt det ta den tiden det tar och inte hetsa ihop ditt bygge.
Nu har jag sagt min åsikt välformulerat smile

503 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
tack alla för era komentarer men tyvär kan jag inte göra som du säger ettan_ för det är även min pendlarbil (min ända bil) så kan inte göra så tyvär
men kanske till sommaren vem vet
den som lever får se big_smile

13 Inlägg
23 december 2010
Man bygger sin bil efter eget tycke och smak, som tidigare skrivit - lägger man upp en projekttråd så får man räkna med både ris och ros...

woody, rat, tyskstuk, skatetema... blir ett saligt hopkok som inte gör mig det minsta upphetsad... dessa teman tillsammas kallas för EPA... dvs man slänger på allt man hittar och mer därtill.

alla har inte samma förutsättningar att bygga bil, men att ha en röd tråd (ett mål) med projektbilen brukar vara framgångsrikt oavsett förutsättningar för byggandet - tror denna bil saknar detta.

Önskar dig stort lycka till med din projektbil och en god jul och ett gott nytt år.

(PS woody stavas inte woddy)

503 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Freddan84 skrev:
Man bygger sin bil efter eget tycke och smak, som tidigare skrivit - lägger man upp en projekttråd så får man räkna med både ris och ros...

woody, rat, tyskstuk, skatetema... blir ett saligt hopkok som inte gör mig det minsta upphetsad... dessa teman tillsammas kallas för EPA... dvs man slänger på allt man hittar och mer därtill.

alla har inte samma förutsättningar att bygga bil, men att ha en röd tråd (ett mål) med projektbilen brukar vara framgångsrikt oavsett förutsättningar för byggandet - tror denna bil saknar detta.

Önskar dig stort lycka till med din projektbil och en god jul och ett gott nytt år.

(PS woody stavas inte woddy)

ja tack fär din åsikt men har gjort grejer för stunden så har det blivit som det har blivit big_smile
jag bygger för jag tycker det är fint så big_smile

tack detsamma
jag vet men ville inte vara som alla andra som du kanske märker big_smile

Jävel
2 018 Inlägg
2 januari 2011
Mår ni bättre av att klanka ner på en kille som vågar köra lite nytänk o inte gör som alla andra eller vad är grejen?

You got to risk it, to get the biscuit :)

stRaend
2 januari 2011
Plankpojk skrev:
Mår ni bättre av att klanka ner på en kille som vågar köra lite nytänk o inte gör som alla andra eller vad är grejen?

+ 1 , sedan så är detta kanske ett budget bygge (vet inte om det är så) men då han fortfarande läser så kan jag tänka mig att det är lite snålt om pengar och även tid. Och då han har detta som intresse så varför inte? Om han blir totalt missnöjd senare så är det bara sälja och köpa en ny eller "gör om gör rätt"?

Tycker dock om att du kör ditt egna stuk, fast skriv inte vilket stuk du siktar på. Det är nog där många hänger upp sig. För ifall du skriver tyskstuk så "ska" det vara tok lågt med tok breda fälgar och antingen riktigt fräsch lack eller totalt ner klistrad med klistermärken eller rostiga delar osv. tongue

Fortsätt med dina idéer nu ! smile

503 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
stRaend skrev:
Plankpojk skrev:

+ 1 , sedan så är detta kanske ett budget bygge (vet inte om det är så) men då han fortfarande läser så kan jag tänka mig att det är lite snålt om pengar och även tid. Och då han har detta som intresse så varför inte? Om han blir totalt missnöjd senare så är det bara sälja och köpa en ny eller "gör om gör rätt"?

Tycker dock om att du kör ditt egna stuk, fast skriv inte vilket stuk du siktar på. Det är nog där många hänger upp sig. För ifall du skriver tyskstuk så "ska" det vara tok lågt med tok breda fälgar och antingen riktigt fräsch lack eller totalt ner klistrad med klistermärken eller rostiga delar osv. tongue

Fortsätt med dina idéer nu ! smile

ja detta är både budgetbygge (lever på 250 kr i veckan och då ska det vara bensin och pengar på det så det är snålt med nya grejer) och dåligt med tid eftersom jag studerar och nu är det ju sista terminen så det kanske blir mindre tid men jag gör det jag gör så gillar folk det inte så f*ck it jag bryr mig inte jag kör på det jag gillar och så big_smile

ja man har ju en dröm med ett bygge och min dröm är min sak och gillar vissa det inte så kan dom bara hålla käften för visst folk får säga vad dom tycker men alla har känslor och det är sånna som gör att vissa projekt bara blir halvfärdiga
nu har jag sagt vad jag tycker och tänker så dom som är intreserade så kommer det update efter torsdag (är på skidsemester till då)

mvh marcus (exez)

Dryg.
107 Inlägg
2 januari 2011
Lägger man ut en projekttråd måste man tåla att man får ros & ros, även fast det är ett budgetbygge?
Jag tycker att bilen ser rent åt helvete ut. Jag gillar OEM, cleant.. det kan man även lyckas med för en billig peng. men detta tar ändå priset av all "styling" ( eller vad man nu ska kalla det..)

Sök