karlitoo skrev:
SupraJEZZICA skrev:
Oj vilka siffror.
Jättemkt ju.
Jag har en 97ans supra, köptes helt org, nu trimmad och bänkad till 420hk!
Manuell 6 växlad!
Har aldrig fått min supra att dra över 1.3 på en full tank.
Min drar blandad körning, allt från att jag åker lugn landsvägs körning till att jag busar och kör 200= 1.3 MAX 1.3l/mil!
Kommer ner till strax över litern om jag bara kör "lugnt"!
6ans växel e redigt bra att ha!
Kör oftast på Vpower 99 från shell.
Ska alltid köra på minst 98 OM dem är trimmade, annars kan motorn gå sönder!
95 går bra men då får man INTE gasa!
Nu menar jag inget illa och kan nästan inget om supror, men 1.3 känns nästan to good to be true.. Då måste du köra väldigt lugnt och inte många fullgas drag? Min 850 R chippad 310 häst drar 1.27 blandad i tätort och då mycket tung högerfot..
Mvh
Ha ha, lugnt och lugnt?
Åkte upp till Sundsvall nu i helgen.
Körde 10 repor på 402m.
Sen hem igen!
Åkte 48 mil från fulltank.
Tankade och fick i 57 liter.
Alltså har bilen dragit 1.18 i snitt!
Och då har jag kört "lugn" väg upp i snitt ca 120km/tim( mellan 90-170) samt 10 repor full gas 402m repor med sluthastighet 180!
Så därför tycker jag det är mkt märkligt att era supror drar nästan 2 l milen.
Min har som sagt aldrig kommit upp i mer än 1.3 oftast ligger den strax över litern.
Om min supra skulle dra så mkt så skulle jag INTE kunna äga den, iaf inte kunna bruka den på det sättet jag gör idag!
Men visst, som vissa som äger sportbil gasar hela tiden från det att nyckeln vrids om på dan tills den vrids av på kvällen. Man ser hur pojkspolingar rejsar vid varenda korsning, rödlyse så är det full gas mm mm.
Absolut då kan bensin förbrukningen se annorlunda ut!
Därför är många "sportbilar" utslitna och sk sönderkörda redan vid 14.000mil.
Ta hand om er sportbil istället!
Jag har en sportbil, men jag kör lugnt för det mesta utan bus, inte med tanke på bensinförbrukningen utan mer att jag vill ha en hållbar bil!!!!
Om man kör "busigt" så bör man inte tänka på bensinen utan service materialets kostnad för att man sliter på bilen onödigt mkt!
Och jag kör dragracing, kör långsträckor, kortsträckor, sladdar med bilen osv som vem som helst, har trimmad bil på 420 bänkade hästar, manuell, kör med Vpower. På full tank har den aldrig kommit över 1.3 men visst. Dem 10 gångerna jag kör på strippen-full gas från 0-402m så drar den säkert bra mkt mer än 1.3 men i snitt på en fulltank håller den lite över litern!
Dock väljer jag mina tillfällen och bara för att jag ska till affären på dan så gör jag inte vägen dit till en race bana!