Ja, frågan är nu såhär hemkommen från Gatebil @ mantorp park och allt..
Jag äger en Volvo S70 2.5t -99 (el-gas)
De tankar jag snurrar i just nu är att plocka ut motorn under vintern för lite modifieringar, är bilmek. på volvo, men undrar nu vad som rekomenderas behövas för en bil som ska gå främst som brukbil under sommarhalvåret, men även kunna köras på bana med hyfsat resultat...
Antalet hästar, vrid etc är inget jag har tänkt ut,utan undrar vad som kan tänkas behövas för att inte fullständigt göra bort sig på bana!
Budgeten är inte obegränsad men får ta det lite som det kommer, vi snackar om ett projekt som kommer fortgå oktober-april/maj där någonstans, alltså under ca 9 månader, lagom till Gatebil mantorp 2011
Nuvarande motorstatus:
16T agg, ingen programvara eller mappning, laddar ca 0.4 orginal
R-spridare (Gröna)
3" JT från turbo, 300 cells racekatt
Öppet Luftfilter K&N
*har även planerat att byta kolvar och stakar, samt trycka i nya lager osv under vintern*
Det är vad som sitter i bilen för tillfället, antal hästar har jag ingen aning om, strax över 200hk kanske, har ju 193 hk original.
Nu undrar jag vilka modifieringar som rekomenderas för att få sjysst tryck i motorn för en bruksbil som även ska kunna köras på bana!
Kanske inte det lättaste att svara på, men undrar ngn någonting så svarar jag mer än gärna!
Mvh Strannio;)