Igår så va jag och hämtade mig den nya bilen som kommer få stå som grund för kommande projekt.
Letade länge efter en Corsa B som va relativt rostfri under. Men som alla vet, och äger opel corsa så brukar bland annat skärmkanter, trösklar, golv, huv osv va ganska så sönder rostat.
Dock så hittade jag en Gotlandskörd Opel Corsa på blocket igår så jag slog till och åkte upp och kikade på den och den va helt klart över förväntningarna!
8000:- fattigare och nöjd bilägare igen så bar de iväg hemåt med nya "ägget" som en polare kom att börja kalla den! ( Jävla Merca raggare
)
De som kommer göras åt bilen är mer eller mindre en total ombyggnad om man kan säga så om inredningen. Allt kommer kläs om i Svart och Vit konstskin/vinyl
Skapligt rejäl stereoanlägning som kommer ligga på runt 2400rms watt totalt. Allt utom ljudisolering är redan införskaffat så just de kommer va prio ett
Så de kommer, och har redan påbörjat ombygnation av instrumentpanel, dörsidor osv för 3vägskitt. Har tagit diverse delar från dom andra Corsorna jag haft som är sålda,skrotade.
Bilder dyker upp så fort galleri uppladningen funkar igen!
Tills vidare kan ni skicka in på profilen där jag lagt upp några bilder på ägget