2461
Sök

Jahapp första skadegörelsen på bilen :(

Moderator+
1 081 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Idag hittade man bilen såhär...

http://www.geting.se/image.php/repa1.jpg
http://www.geting.se/image.php/repa2.jpg
Dock lite kassa bilder och smutsig bil, ska tvätta imorgon och se om det går att polera bort något av den samt ta bättre bilder. Får se om det blir en tur till rekondare imorgon också och höra vad dom tror.

Repan känns även så att polera bort vetifan sad Några mindre repor ner längs skärmen finns även.. Är väl en meter lång repa ungeför på huven, samt en liten buckla.

SÅ JÄVLA FÖRBANNAD MAN BLIR!

Vem jag?

25 Inlägg
21 juni 2006
sådant e så jävla segt och onödigt...

302 Inlägg
21 juni 2006
sad sad sad

Fy fan säger jag bara. Det är kanske tur att man inte ser när det händer. Frågan är vad man gör då xxxxxxxxxxxxxxxx

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 juni 2006
tur man åker gammal bil då men skulle nån repa lacken ändå så dödar jag dom ba eller så rispar jag i idioterna som förstör

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Örebroare i exil
970 Inlägg
21 juni 2006
det är ju för jävligt att man ska behöva bli drabbad. är det så att du kan känna repan med nageln går den ej att polera bort... det är i alla fall vad "min" rekondare sa till mig när jag fick några otäcka repor på dörren

Hej FRA!

Servicetekniker
300 Inlägg
21 juni 2006
Fy fan! Vilka svin det finns. Har dock svårt att tro att det skulle gå att polera bort. Annars kan det fungera om du våtslipar skiten. Det är ett jävla jobb att göra det, men skulle nog tro att du får bort repan då smile

M.v.h//Erik

Go hard or Go home!

Moderator+
1 081 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
opeltiffi skrev:
shit happens

Jaha och du vill tillföra vad? Jag tycker inte det är "shit happens" när någon medvetet förstör andras egendom...

ironhead skrev:
tur man åker gammal bil då men skulle nån repa lacken ändå så dödar jag dom ba eller så rispar jag i idioterna som förstör

Ja det känns som det nästan är enda lösningen för att slippa sådant här sad

740GL skrev:
det är ju för jävligt att man ska behöva bli drabbad. är det så att du kan känna repan med nageln går den ej att polera bort... det är i alla fall vad "min" rekondare sa till mig när jag fick några otäcka repor på dörren

Ja nej polera helt bort går garanterat inte, dock är ju frågan hur mycket som går att dölja. Återstår att se, ska dock ta kontakt med f-bolag och höra vad dom har att säga också.

Mvh

Vem jag?

3 113 Inlägg
22 juni 2006
åh herregud. yikes Verkligen trist att det ska hända en bil som den här Saaben

Semper Fi

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
22 juni 2006
ironhead skrev:

Bara rispa, inte skära *med finsk brytning* Hehe

121 Inlägg
22 juni 2006
Om det är gjort med avsikt bottnar det i oftast i avundsjuka, förstöra och sabotera för andra när förövaren inte själv har lika bra grejor.
Undrar vad dom som gör sånt här säger om det drabbar dom själva i framtiden, men så långt tänker dom väl aldrig.

Moderator+
1 081 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
LAE skrev:
Om det är gjort med avsikt bottnar det i oftast i avundsjuka, förstöra och sabotera för andra när förövaren inte själv har lika bra grejor.
Undrar vad dom som gör sånt här säger om det drabbar dom själva i framtiden, men så långt tänker dom väl aldrig.

Ja man hoppas ju iaf att det är någon som åtminstone gjort det av misstag... Dock vetifan hur man lyckas göra en repa på en meter av misstag? Och om det var av misstag lär man ju märkt det.

Har dock kollat lite mer på den idag och verkar som om kanske iaf en del går att polera bort helt, håller tummarna för det!

Mvh

Vem jag?

209 Inlägg
22 juni 2006
Vet någon vad man kan göra ifall man fått förarsidan repad av 2 stycken hundar som kommer flygandes mot bilen?
Detta hände tjejen med hennes bil.. och allt skedde dessutom på hennes mark!
Vi vet vem som äger hundarna, men har inte lyckats få tag på honom ännu.

Men, nog fan ska han väl vara tvungen att ha koll på sina hundar!?
Gissar att han blir illa tvungen att betala för eventuella skador, men är det svårt att bevisa att det var hans hundar osv? Vi är dock helt säkra. Finns inga andra hundar i närheten heller..

121 Inlägg
26 juni 2006
Redbull skrev:
LAE skrev:

Ja man hoppas ju iaf att det är någon som åtminstone gjort det av misstag... Dock vetifan hur man lyckas göra en repa på en meter av misstag? Och om det var av misstag lär man ju märkt det.

Har dock kollat lite mer på den idag och verkar som om kanske iaf en del går att polera bort helt, håller tummarna för det!

Mvh

Jag tror säkert ditt fall verkar vara avsiktligt. Om en bil står parkerad kan åverkan och repor på en bil bli om den står parkerad olämpligt. T.ex om någon går förbi och bär långa föremål (möbler, brädor, plåtar, rör o.dyl) på en trång parkering eller i en trång passagge och är oförsiktig. Dock ska denna åverkan också rapporteras till bilägaren men det struntas nog i. Nu är det väl inte så ofta någon bär omkring möbler och byggmaterial på en parkering men det förekommer. Vill bara med detta säga att oförsiktighet kan orsaka skador men troligtvis inte det du har råkat ut för.

Sök