3480
Sök

Kvaddad 850 löses in vad kan man plocka/ersätta med original delar från annan 850?

77 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Tja!

En kompis har precis kvaddad sin stylade 850 GLT som antagligen kommer bli inlöst då ramen troligen har blivit sned, vad kan man plocka bort från den bilen för att sätta på en 855?

Vi har tänkt byta ut sådant som lyktor, sidblinkers, sänkningsfjädrar och grill som vi kan ersätta med original delar från min 855? Är detta okej?

Undrar även om man kan plocka av andra styling saker som sidokjolar och vinge? För om ja inte har fattat saken fel så ersätter väl inte försäkringsbolag styling delar utan endast original delar?(menar t.ex sidkjolar och vinge som inte är original). Och då borde det enligt min mening vara helt okej att ta bort styling delar eller är jag helt ute och cyklar?

Om ni någon gång vart med om de här eller bara vet vad som gäller så skriv gärna ned allt ni kan tänkas komma på som man kan enkelt och snabbt kan byta eller ta bort! Det handlar alltså om en stylad 850, inte sönder stylad men lagomt med R-front(sprucken), sidokjolar, R-vinge, lyktor, blinkers, dimljus, grill, fälgar, ljudsystem och om ni eventuellt vet några andra "bra att ha" saker/delar man kan plocka så skriv dem gärna!

Tacksam för snabba svar ! Alla svar är bra!

Supraman
2 300 Inlägg
7 juli 2010
De e sånt man får ta med bolaget eller verkstan som den står hos.
Ofta säger dom att de e ok så länge de inte handlar om nått större.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

8 883 Inlägg
7 juli 2010
Det är inte tillåtet att plocka delar från bilen innan FB get sitt medgivande om ni anmält en skada på bilen som kan inebära inlösen.

Fotograf på tierpidag.se

77 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Vi har pratat med en som jobbar på Volvo's skadecenter som har sett bilderna, han tyckte det var okej med fjädrar, lyktor och andra småsaker så länge som vi ersatte dom med original delar från annan bil.

Tack för dessa snabba svar men ni andra som läser får gärna svara om ni har något att till lägga!

998 Inlägg
8 juli 2010
Jag fick inte ta av mina fälgar för mitt FB, dom sa att dom är med i värderingen. Men har dom inte sett bilen och ni sätter ditt delar igen så tror jag inte dom bryr sig så mycket. Sänker priset kanske om dom bryr sig om styling, annars är det skit samma.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Maskinförare
287 Inlägg
8 juli 2010
kvaddade min bil en fredag och den bärgades till en parkering utanför bärgarens lokal. dom sa till mej att jag hade till måndagen på mej att plocka det jag villa ha innan volvo hade varderat bilen, men jag måsta sätta dit orginal saker så det inte syntes att jag hade plockat bort saker.. men efter dom hade kollat på bilen så var det kört.. men jag lyckades övertala försäkringsbolaget att jag skulle skrota bilen själv.. fick dock ett mindre pris för bilen, men det var det värt då bilen är värd mer i delar än vad jag fick från försäkringen

Sök