2926
Sök

MTX eller FUSION till Ljudbygge

1 468 Inlägg
10 juli 2010
#21
Reyez skrev:
Jag har haft både MTX och Fusion. Och jag skulle rekomendera Fusion. Nu har jag den kraftfullaste Powetplant serien från Fusion, och hade även det kratigaste från mtx för 4 år sedan. Och jag tkr Fusion är bättre. Men de e ju en smak sak, jag tkr tex att rockford serien suger! å vissa inte! MTX är dyrare,men kanske inte bättre...
kolla på Carsound.se om priser och info.

Lycka till
allt är juh relatibt smile.
Smaksak =P

Man måste juh bygga rätt med.
Sen beror det juh på HUR anpassad efter musiken man vill vara med smile


170 Inlägg
10 juli 2010
#22
Mtx är inte vad det har varit

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

4 693 Inlägg
10 juli 2010
#23
Ja, hade jag vart sponsrad av BRL så hade ju jag sagt att MTX var bättre roll
Senast redigerat av Softis (10 juli 2010)

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 juli 2010
#24
Av just de båda märkena?

Inget av dem...

Focal eller Amega på högtalare.
Audison eller Genesis på steg.
Good stuff smile Nackdelen är att man kan bli beroende......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 466 Inlägg
11 juli 2010
#25
Evolution_6SiC6 skrev:
M_icke_ skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:

Nyfiken på vad du menar med välja mellan trampcyckel å Ferrari ?
Det är ett bildligt uttryck för att välja mellan något riktigt bra och ren dynga.
I så fall vill man veta vad folk har för erfarenheter av Fusion ??
Ganska onödigt att skriva att Fusion är skit om man inte vet något om det!?
Vad jag vet har jag inte sagt att något är skit?
Förklarade bara vad han menade med att välja mellan en ferrari och en trampcykel..

För övrigt är min åsikt att MTX är ett medelklassmärke som lever på forna tiders glans.
Fusion har jag inga egna erfarenheter av men jag känner inget direkt sug av att få det heller.

Dessutom har jag ingenstans skrivit att Fusion är skit, eller?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

MitsuNörd
880 Inlägg
11 juli 2010
#26
M_icke_ skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:
M_icke_ skrev:

Det är ett bildligt uttryck för att välja mellan något riktigt bra och ren dynga.
I så fall vill man veta vad folk har för erfarenheter av Fusion ??
Ganska onödigt att skriva att Fusion är skit om man inte vet något om det!?
Vad jag vet har jag inte sagt att något är skit?
Förklarade bara vad han menade med att välja mellan en ferrari och en trampcykel..

För övrigt är min åsikt att MTX är ett medelklassmärke som lever på forna tiders glans.
Fusion har jag inga egna erfarenheter av men jag känner inget direkt sug av att få det heller.

Dessutom har jag ingenstans skrivit att Fusion är skit, eller?
Mera riktat till den som skrev det från början wink


Synd att inte snubben skriver hur mycket pengar han har att lägga på sin anläggning

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

1 435 Inlägg
11 juli 2010
#27
Patrik Tunheden spelade strax över 160dB med två Fusion powerplant 15" idag på tävling, å basarna höll.. smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (11 juli 2010)


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 juli 2010
#28
Alpinabiturbo skrev:
Patrik Tunheden spelade strax över 160dB med två Fusion powerplant 15" idag på tävling, å basarna höll.. smile
Dock kan jag säga att Tunheden VET vad han pysslar med också wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 435 Inlägg
12 juli 2010
#29
Lonefox skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Patrik Tunheden spelade strax över 160dB med två Fusion powerplant 15" idag på tävling, å basarna höll.. smile
Dock kan jag säga att Tunheden VET vad han pysslar med också wink
Ja jo och sedan har han grym verkningsgrad i sin bil, men det jag ville påpeka var att Fusionbasarna höll!


560 Inlägg
12 juli 2010
#30
He He han är mer RÄV än vad du är big_smilehmm

Lonefox skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Patrik Tunheden spelade strax över 160dB med två Fusion powerplant 15" idag på tävling, å basarna höll.. smile
Dock kan jag säga att Tunheden VET vad han pysslar med också wink

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 juli 2010
#31
jimmyostrom skrev:
He He han är mer RÄV än vad du är big_smilehmm

Lonefox skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Patrik Tunheden spelade strax över 160dB med två Fusion powerplant 15" idag på tävling, å basarna höll.. smile
Dock kan jag säga att Tunheden VET vad han pysslar med också wink
Äldre räv i hönsgården ja big_smile
Senast redigerat av Lonefox (12 juli 2010)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 juli 2010
#32
Alpinabiturbo skrev:
Lonefox skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Patrik Tunheden spelade strax över 160dB med två Fusion powerplant 15" idag på tävling, å basarna höll.. smile
Dock kan jag säga att Tunheden VET vad han pysslar med också wink
Ja jo och sedan har han grym verkningsgrad i sin bil, men det jag ville påpeka var att Fusionbasarna höll!
Och jag ville påpeka att det mesta håller då MAN VET VAD MAN GÖR!
Så det säger egentligen ingenting wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 435 Inlägg
12 juli 2010
#33
Lonefox skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Lonefox skrev:
Dock kan jag säga att Tunheden VET vad han pysslar med också wink
Ja jo och sedan har han grym verkningsgrad i sin bil, men det jag ville påpeka var att Fusionbasarna höll!
Och jag ville påpeka att det mesta håller då MAN VET VAD MAN GÖR!
Så det säger egentligen ingenting wink
Ja men det är fortfarande häftigt att de höll flera repor, som ja förstog det var det bara kul grej att slänga i Fusionbasarna så han kunde vara med å leka innan omkomingssatserna kommit till DD grejerna smile Så det var ju skitsamma om basarna skulle hålla eller inte då han bara körde med dem i Vänersborg, å vi blev alla förvånade att de höll, även Patrik själv.

Visst håller det mesta om man vet man gör men syftet var väl inte att de skulle hålla nu men ändå gjorde de det smile Om ja nu inte har missuppfattat.

Powerplantserien är iaf inte dålig då ja har bekanta som kör med de med gott resultat.


3 466 Inlägg
12 juli 2010
#34
Alpinabiturbo skrev:
Lonefox skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Ja jo och sedan har han grym verkningsgrad i sin bil, men det jag ville påpeka var att Fusionbasarna höll!
Och jag ville påpeka att det mesta håller då MAN VET VAD MAN GÖR!
Så det säger egentligen ingenting wink
Ja men det är fortfarande häftigt att de höll flera repor, som ja förstog det var det bara kul grej att slänga i Fusionbasarna så han kunde vara med å leka innan omkomingssatserna kommit till DD grejerna smile Så det var ju skitsamma om basarna skulle hålla eller inte då han bara körde med dem i Vänersborg, å vi blev alla förvånade att de höll, även Patrik själv.

Visst håller det mesta om man vet man gör men syftet var väl inte att de skulle hålla nu men ändå gjorde de det smile Om ja nu inte har missuppfattat.

Powerplantserien är iaf inte dålig då ja har bekanta som kör med de med gott resultat.
Finns mååånga basar som kan spela högt, däremot betydligt färre som låter bra, speciellt om man vill ha båda delarna..

Finns tex många basar som kan spela extremt högt men låter hackspett.
Senast redigerat av M_icke_ (12 juli 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 074 Inlägg
12 juli 2010
#35
Lonefox skrev:
Av just de båda märkena?

Inget av dem...

Focal eller Amega på högtalare.
Audison eller Genesis på steg.
Good stuff smile Nackdelen är att man kan bli beroende......
Man kan även få en vääääldigt tunn plånbok.....big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 juli 2010
#36
BJonsson skrev:
Lonefox skrev:
Av just de båda märkena?

Inget av dem...

Focal eller Amega på högtalare.
Audison eller Genesis på steg.
Good stuff smile Nackdelen är att man kan bli beroende......
Man kan även få en vääääldigt tunn plånbok.....big_smile
Jupp sad

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

198 Inlägg
15 juli 2010
#37
Det var värst vilket hallå det blev om min jämförelse.. Då jag jobbar för generalagenten av MTX i Sverige, och har jobbat med de flesta olika märken i ganska många år, så kan jag skilja mellan ett märke som gjort sig känt genom att under flera år tillverka produkter av hög kvalité och är ett av världens högst ansedda varumärken inom billjud, och ett märke som gjort sig kända genom att vara gröna i färgen. I tid och otid ploppar det upp olika nya varumärken som inte kommer i närheten av de väletablerade..

Dock är det ganska småaktigt av mig att gå ut och prata ned ett fabrikat, därför byter jag ut trampbil mot: Fiat Uno vs. Ferrari F50

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden

3 466 Inlägg
16 juli 2010
#38
kransvik skrev:
Det var värst vilket hallå det blev om min jämförelse.. Då jag jobbar för generalagenten av MTX i Sverige, och har jobbat med de flesta olika märken i ganska många år, så kan jag skilja mellan ett märke som gjort sig känt genom att under flera år tillverka produkter av hög kvalité och är ett av världens högst ansedda varumärken inom billjud, och ett märke som gjort sig kända genom att vara gröna i färgen. I tid och otid ploppar det upp olika nya varumärken som inte kommer i närheten av de väletablerade..

Dock är det ganska småaktigt av mig att gå ut och prata ned ett fabrikat, därför byter jag ut trampbil mot: Fiat Uno vs. Ferrari F50
Jag skulle vilja påstå att ett märke kan ha fått göra hur många fina basar förr i tiden och ha hur lång histora som helst men så långe dom basarna som finns ute på marknaden är medelmåttiga så hade jag iaf inte velat ha dom.

Vad gäller MTX så känns det som att dom lever på sin Jackhammer.
Utan Jackhammer hade MTX inte varit i närheten av vad dom är idag.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"


Sök