2960
Sök

Saab 900 2.0T "aero" UPDATE! 24/3 Dioder och fälgar!

Svetsare
3 150 Inlägg
16 augusti 2010
BlauMes skrev:
ZonaX skrev:
BlauMes skrev:
Update..

Tappar man lusten idag eller gör man?

Lät en polare som är duktig på motorer lyssna på min motor i och med knacket.
Han sa att han aldrig skulle köra en meter med den för den rasar snart....
Lagom kul.

Han gav rådet att leta upp ett nytt topplock och montera dit.

Man tappar ju lusten helt för bilar...

Du har inget klipp på ljudet?

Bankar det eller tickar det typ?  Bankar det när bilen står still kan det vara ramlager osv.  Tickar det kan det vara de hydrauliska ventillyftarna.

Jo det var det polarn sa att det var lyftarna.

inget bank riktigt mer knack.

Ok, de lyftarna är inte sjukt dyra. Typ 200kr styck.  Men känner du inte för att byta dom så kanske det kan räcka att pressa ihop dom så man tömmer dom på olja.  Annars har typ Maptun färdigportade toppar osv. ifall du vill trimma lite  wink

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 801 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
ZonaX skrev:
BlauMes skrev:
ZonaX skrev:

Du har inget klipp på ljudet?

Bankar det eller tickar det typ?  Bankar det när bilen står still kan det vara ramlager osv.  Tickar det kan det vara de hydrauliska ventillyftarna.

Ok, de lyftarna är inte sjukt dyra. Typ 200kr styck.  Men känner du inte för att byta dom så kanske det kan räcka att pressa ihop dom så man tömmer dom på olja.  Annars har typ Maptun färdigportade toppar osv. ifall du vill trimma lite  wink

Trimma kommer inte på fråga tongue Dåligt med pengar i och med student.

Lite nyheter angående bilen:
Har pratat mer med min kompis idag och han har grubblat lite på det och det kan även vara kamkedjan tyckte han. Han hade det på sin bil nämligen ett liknande ljud.
Han ska höra med en av sina polare och han ska få lyssna på den och då vet vi med stor säkerhet vad det är.

Svetsare
3 150 Inlägg
17 augusti 2010
BlauMes skrev:
ZonaX skrev:
BlauMes skrev:

Trimma kommer inte på fråga tongue Dåligt med pengar i och med student.

Lite nyheter angående bilen:
Har pratat mer med min kompis idag och han har grubblat lite på det och det kan även vara kamkedjan tyckte han. Han hade det på sin bil nämligen ett liknande ljud.
Han ska höra med en av sina polare och han ska få lyssna på den och då vet vi med stor säkerhet vad det är.

Låter bra, glöm in berätta  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Snäll pöjk
703 Inlägg
18 augusti 2010
kul projekt! Vad kostar en kedja till saab att byta ca?

Ack vet jag förgasarmotorer!

1 801 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
mangedif skrev:
kul projekt! Vad kostar en kedja till saab att byta ca?

Vet inte riktigt. Men måste lämna in bilen för det tror jag hmm

German Engineering
9 083 Inlägg
26 augusti 2010
Hur går det smile

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 801 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Hur går det smile

Mvh

joo jaa njaa.. tongue

Farfar var här i helgen och i och med att han har haft en 5-6 saabar så fick han lyssna på den.
Han sa att han haft liknande på två stycken och han löste det med injection cleaner.
Så dom slog i två flaskor i tanken och har kört en 15 mil nånting utan resultat hmm

22 Inlägg
29 augusti 2010
om det är kamkedjan så är det ett mer rasslande ljud, o den går att byta själv om man är händig. hur långt har bilen gått??
Mvh

1 801 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
ruonaoja skrev:
om det är kamkedjan så är det ett mer rasslande ljud, o den går att byta själv om man är händig. hur långt har bilen gått??
Mvh

19900 ungefär.
Grejen är att har läst lite i haynes boken och för att byta kamkedjan så måste man få bort balanskedjan och det går inte utan att lyfta ur motorn. Sant eller falskt?

German Engineering
9 083 Inlägg
29 augusti 2010
BlauMes skrev:
ruonaoja skrev:
Mvh

19900 ungefär.
Grejen är att har läst lite i haynes boken och för att byta kamkedjan så måste man få bort balanskedjan och det går inte utan att lyfta ur motorn. Sant eller falskt?

Fan, en lågmilare ju big_smile

Det är sant, du måste lyfta ur motorn för att få bort balanskedjan.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

22 Inlägg
30 augusti 2010
det går att nita ihop den nya kedjan med den gamla  och sedan dra runt så man får fram den nya kedjan,. lite halv svårt att förklara nyvaken:P,

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
30 augusti 2010
CarpeDiem skrev:
BlauMes skrev:
ruonaoja skrev:
Mvh

19900 ungefär.

Fan, en lågmilare ju big_smile

Det är sant, du måste lyfta ur motorn för att få bort balanskedjan.

Mvh

Nej det behöver du inte, det är trångt och jävligt att göra det med motorn i, men det går helt klart.

Och att nita fast en ny kedja är inte ett alternativ, kanske om man bara ska ha bilen något år till, för problemet kommer att komma igen, eftersom du inte byter drev och glidskenor.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 801 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Uppdatering 7/9!

Halloj i stugan! Idag har jag ägnat hela eftermiddagen åt solfilm! Herre min skapare vad jag vred mig i ilska många gånger!

Övning är det som gäller har jag märkt. Måste dock köpa en rulle till och göra om vänster sida för den vart ganska dålig. Vart en liten grej på höger sida men jag är nöjd ändå. Det är mörkt! big_smile

Jag låter bilder tala sitt tydliga språk

FÖRE:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93432/990729_1jirul.jpg

EFTER:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93432/990727_trwg2n.jpg

Klistrade även dit lite NSR dekaler som jag köpte av teamet smile Kommer antagligen senare att bytas ut mot Telge Drifting.

Snäll pöjk
703 Inlägg
7 september 2010
Tycker att toningen ser bra ut, men klart svårt att se på bilder men blev säkert snyggt! smile

Ack vet jag förgasarmotorer!

1 801 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
mangedif skrev:
Tycker att toningen ser bra ut, men klart svårt att se på bilder men blev säkert snyggt! smile

På höger sidan vart det bäst. Dock så är det uppe i ena hörnet som jag måste fixa till lite grann annars är det inga bubblor alls smile

362 Inlägg
7 september 2010
Snyggt med toningen big_smile Grymt att du ger dig på att försöka själv big_smile Skulle aldrig ha tålamodet att försöka själv xD

1 801 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Thunis skrev:
Snyggt med toningen big_smile Grymt att du ger dig på att försöka själv big_smile Skulle aldrig ha tålamodet att försöka själv xD

Haha Man måste ju pröva och se om det går tongue I och med att man är student så vill man att allt ska ske så billigt som möjligt smile

362 Inlägg
7 september 2010
BlauMes skrev:
Thunis skrev:

Haha Man måste ju pröva och se om det går tongue I och med att man är student så vill man att allt ska ske så billigt som möjligt smile

Haha aa det är ju sant man måste ju testa tongue Man har ju testat de mesta, men man lär sig mycket också tongue Jo det är ju sant, kommer ihåg den tiden. Det var tufft xD

1 801 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Thunis skrev:
BlauMes skrev:
Thunis skrev:

Haha aa det är ju sant man måste ju testa tongue Man har ju testat de mesta, men man lär sig mycket också tongue Jo det är ju sant, kommer ihåg den tiden. Det var tufft xD

Haha! Ser ju att du har plastat och spacklat! Det är ju tålamod om något för att få allt bra! tongue

362 Inlägg
7 september 2010
BlauMes skrev:
Thunis skrev:
BlauMes skrev:

Haha! Ser ju att du har plastat och spacklat! Det är ju tålamod om något för att få allt bra! tongue

Haha aa det har man och det är några gånger man har fått borja om xD haha Nu i vinter ska man riva allt igen och sätta kapen i kjolpaketet igen xD
Haha aa tålamod och massa redbull så går allt ;D

Såg att det var du som fotade min bil i moraberg i somras, har du några fler bilder på den? smile

Sök