3573
Sök

Budget styla en golf 2:a

254 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
Hej införskaffat mig en Golf 2:a, köpte den för 2500 och ser lite halvdan ut, ska rolla den i någon cool färg men vet inte var är inne på tyskstyket som fan:D 

http://www.garaget.org/?car=181960 diggar hans golf 1:a grymt mycket men vill inte kopiera så lite förslag på budget styling

1 298 Inlägg
18 juli 2010
Vilken färg har den idag?
Brutalsänk den, skaffa breddade plåtfälgar och lacka dessa svarta, montera någon slags retro takräcke osvosv.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

254 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
den är röd idag

4 637 Inlägg
19 juli 2010
Klurig fråga.
Hade den varit okej i lacken hade svaret varit enkelt, en flaska vax och vita rallyfälgar så ser faktisk en original röd Golf 2:a riktigt okej ut.

254 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
Klurig fråga.
Hade den varit okej i lacken hade svaret varit enkelt, en flaska vax och vita rallyfälgar så ser faktisk en original röd Golf 2:a riktigt okej ut.

ja men nu är den rostig så ska laga det sen blir det att stryka på typ matt svart kapa fjädar, något mer?? få lite tysk stuk?? kanske breddade plåtisar:D kom gärna med förslöag, ska inte behöva kosta så mycket, bilen är inte värd det... kommer troligt vis skrota nästa år men ska köra med den då det är billigt köp sen ska jag spara till sommar bil till nästa sommar:D

OEM Rox
245 Inlägg
20 juli 2010
Jag kan tänka mig en röd, sänkt golf med vita små fast breda fälgar, men för att få det att "poppa" så känns det som du behöver sänka ganska ordentligt smile Lite camber också kanske?

Sen kan du ju alltid gå därifrån på din egen väg, om du vill köra cleant eller om du vill kanske slänga på massa prylar runtom. Men ja, jag hade försökt att hålla den röd smile Det är svårt att få rollade bilar att se bra ut istället för att de kan se ut som fan tyvärr. Vi rollade kompisens skoda pickis svart, och med original fälgar o allting såg den ju bara risig ut, men med 17" på och lite annat fix så såg den ju riktigt läcker ut big_smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 juli 2010
passa på å kolla blinkersglas både till sidorna och i kofångaren...om du snöar in på svarta kan du ju bara skruva av de befintliga o spraya de själva, liksom bakljusen (även om köpta är mkt finare..och på en röd bör väl ljusen vara röd+vita). Vill du ha annan färg på blinkersglasen e de inte dyrt å köpa, tog mina på Mekonomen o kostade väl mig 2-300 back in the days
Senast redigerat av Mortalis (20 juli 2010)

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
20 juli 2010
en rejäl sänkning och feta hjul så är du halvägs..jag personlingen skulle inte rolla bilen..ett helvete om man ångrar sig smile

har haft min bil i 5år och köpte den för runt 2K och den rullar fortfarande riktigt stabila åk

Kör fort så hinner inget hända...

16 197 Inlägg
20 juli 2010
varför lägga ner en massa pengar på en bil du tänkt skrota nästa år?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juli 2010
evilaudio skrev:
varför lägga ner en massa pengar på en bil du tänkt skrota nästa år?

Håller med!

är den besiktad och körbar, varför!?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

254 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
okey många verka inte förstå, bilen är dåligt skick kanske kör ett år, men visst kör den längre varför inte köra:P ,men när jag säger budget menar jag att inte lägga body kitt för 5000kr sen lämna in och lacka för 20 000kr.. billiga saker som gör bilen lite cool...

Brutal sänkning är tänkt och troligt vis feta breddade stålfälgar, man kan typ inte förlora på att köpa breddade stålfälga, lätta och sälja för samma pengar:D

Många verka säga att rolla är ingen bra idé, men känner att sleten matt röd med massa rost fläckar är inte så jätte kul, hade varit fet med en matt svart med breddade vita fälgar med mkt camber:D

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juli 2010
Dansken_fire skrev:
Många verka säga att rolla är ingen bra idé, men känner att sleten matt röd med massa rost fläckar är inte så jätte kul, hade varit fet med en matt svart med breddade vita fälgar med mkt camber:D

Problemet är ju att det ser brutalt löjligt ut tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök