2502
Sök

Ny laddat batteri men allt är stendött i bilen!

190 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
tjaa..

råkade ladda ur mitt helt nya batteri för några dagar sen, har nu laddat upp det fullt igen och kopplade in det, men alla lampor och allt är sten dött i bilen! inget funkar..

vad kan va fel?

190 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
kom igen nu, 48 som tittat men ingen har en aning? :S

Offroad Racing
3 122 Inlägg
18 juli 2010
Vad är det för bil till att börja med?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

311 Inlägg
18 juli 2010
Är du säker på att batteriet är laddat? kollat med multimeter? Man kan ju polvända ett batteri om man laddar det fel, dvs sätter + på - ex.

EDIT: Hur exakt blev batteriet urladdat? Glömde du en lampa på eller?
Senast redigerat av BillyBooy (18 juli 2010)

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 juli 2010
Sitter plus- och minuskablarna korrekt? sitter kablarna fast ordentligt?
Har du mätt batteriet med multimeter? har batteriet lagom mängd batterisyra (förutsatt att det går att se och fylla på)?
Tycker att det låter som ett jordfel men jag är inte tvärsäker.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

190 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
henke - 940 gl, 1992,
billy - japp det är jag.. min multimeter är borta.. och jag glömde stänga handskfacket så lampan där lyste under natten..
slash - japp jag har satt kablarna rätt.. och batteriet är som sagt helt nytt... hmm jordfel..

543 Inlägg
18 juli 2010
kollat säkringarna?

Trött och bitter?? javisst!

190 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
vilken säkring kan det vara då? eftersom hela bilen är strömlös...

finns väl ingen huvudsäkring?

543 Inlägg
18 juli 2010
vet inte, tänkte bara att det kan vara bra att kolla, lätt att missa något sånt bara.
Kollat att kablarna från batteriet är hela osv?

Trött och bitter?? javisst!

21 761 Inlägg
18 juli 2010
Fixa fram någon form av mätinstrument och gör spänningsmätningar, det är bäst. smile

1 482 Inlägg
19 juli 2010
Alla bilar jag har haft och stött på har haft huvudsäkringar...

BLT Service
Theracords Music Label

190 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
tobbeh - aa självklart smile aa jag kollade lite snabbt, men borde inte vara några fel på dom..

Drönirettab - aa jag ska försöka fixa en imorn o kolla smile

Noxxer - vet du vart den sitter på 940 då? det låter ju rimligt att alla ska ha det, men var?!

RMR-Crew
478 Inlägg
19 juli 2010
Ifall batteriet laddades ur för att du hade en lampa tänd så är det batteriet redo att skrotas.

190 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
kawiZz skrev:
Ifall batteriet laddades ur för att du hade en lampa tänd så är det batteriet redo att skrotas.

du är den enda som har sagt det.. jag har typ ett "titthål" på batteriet som det står om det ska slängas, behöver laddas och när det är bra.. och den stog bara på att det behöver laddas...

RMR-Crew
478 Inlägg
19 juli 2010
maccan92 skrev:
kawiZz skrev:

du är den enda som har sagt det.. jag har typ ett "titthål" på batteriet som det står om det ska slängas, behöver laddas och när det är bra.. och den stog bara på att det behöver laddas...

Hm, skumt.. kanske är en riktig monsterlampa du har i handskfacket då. big_smile

Arg Snickare
875 Inlägg
19 juli 2010
svårt o testa med ett annat batteri bara? du har väl någon kompis med bil eller så? tar ju 5 min o testa. om du nu inte har någon multimeter.

59 Inlägg
19 juli 2010
Detta kan som sagt vara fel

1, batteriet är trasigt/kortslutet och ger inte 12v
2,Jord/plus kan vara av/ingen kontakt.

Jag hade gjort som någon anna skrev och testat med ett annat batteri från någon kompis bil.

1 468 Inlägg
19 juli 2010
om den lilla lampan har sugit ur ett helt batteri så är batteriet garanterat kasst redan innan du glömde stänga facket. köp ett nytt batteri så kommer allt säkert lysa igen.

772 Inlägg
19 juli 2010
Mät för det första på batteriet. Även om du har haft laddning på en hel natt så kanske batteriet är så dåligt att det inte tar emot laddning. Hade samma problem på en Mitsubishi Kaloos, laddade batteriet över en dag, sen när jag tog bort laddaren så var bilen stendöd. Skaffade ett nytt batteri och inga problem alls med bilen.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
19 juli 2010
Noxxer skrev:
Alla bilar jag har haft och stött på har haft huvudsäkringar...

Men det har inte mina bilar...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök