2505
Sök

Celica -91. "Caramel"

Min första 5th gen Celica.

Warrior Princess
28 415 Visningar
Projektet avslutat 14 april 2014
Warrior Princess
188 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Oj jag måste ta och byta kamrem då för att vara säker så fort ekonomin tillåter, vill ju inte bli stående med trasig bil :\

Det var inte jag som kopplade om baklysena men det som gjordes var att ta en strömtjuv från positionslyktan och koppla till dimljusen så de lyser samtidigt, sen bara att byta ner lampan till en med samma låga effekt som positionslyktan har. smile

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.

873 Inlägg
49 Inlägg
5 augusti 2010
Daemonette skrev:
Oj jag måste ta och byta kamrem då för att vara säker så fort ekonomin tillåter, vill ju inte bli stående med trasig bil :\

Det var inte jag som kopplade om baklysena men det som gjordes var att ta en strömtjuv från positionslyktan och koppla till dimljusen så de lyser samtidigt, sen bara att byta ner lampan till en med samma låga effekt som positionslyktan har. smile

Okej, får se om jag tar mig tid till att göra det nån gång wink

Warrior Princess
188 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Idag fick jag till sist tag i en fungerande motor till takluckan, den var i grymt fint skick så nu rinner lite GT4 blod i min lilla pärla också. wink
Jag beställde den från Bildelsbasen.se och den dök upp mindre än två dygn efter jag skickat beställningen. big_smile
Det var så underbart när Sister_in_Black och jag monterat tillbaka innertaket, bilen kändes rätt risig med bara plåt och sladdar ovanför huvudet. ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/121392/975193_wksbc9.jpg

Sen har jag tonat mina framblinkers, får se om det blir vita nån gång framöver.
Såhär gjorde jag: Monterade lös blinkersen och tvättade den noggrant in och utvändigt, det var ganska mycket damm och rost rester på insidan av glaset som jag skrubbade bort med en pensel och diskmedel. Efter de var torra tvättade jag av dem lätt med tinner och lade med några minuters mellanrum på två lager toningsspray, efter det två lager klarlack så färgen inte ska släppa så lätt. Dom ser väldigt svarta ut på bilden men de blinkar fortfarande orange, om det trots allt är för mycket har jag lyckligtvis en extra uppsättning glas till alla blinkers på bilen. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/121392/975194_tnn0d3.jpg

Det var allt för den här gången! ^^

873 Inlägg
6 augusti 2010
blev ju snyggt det där smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

Warrior Princess
188 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Tack! Jag tycker själv det gav ett mycket fräschare intryck än de matta lortiga sakerna som satt där. :\

Nu har jag monterat sidoblinkersarna också, det matchade riktigt bra med de svarta corner lyktorna. smile

Jag upptäckte även häromdagen att elfläkten inte fungerade på bilen, som tur var kunde jag stänga av direkt när jag upptäckte att den började bli varm så inget otrevligt hände.. Först trodde jag att kontakterna var problemet (den ena originalkontakten saknas så är ersatt av två stift av tidigare ägare) då dom var totalt erjade, efter slipning så verkade det ändå inte fungera så lyckades lokalisera ett kabelbrott längre ner på sladden. Nu har jag monterat dit nya tillfälliga stift så allting fungerar. Ska dock kolla upp om jag kan få tag i en tätad originalkontakt från "donatorbilen". smile

En snabb fråga om någon vet: Visst ska elfläkten dra luft utifrån och genom kylaren och inte trycka varm luft genom den från motorrummet? (kanske simpelt men frågar för säkerhets skull så jag inte gjort fel)

7 274 Inlägg
6 augusti 2010
Daemonette skrev:
Tack! Jag tycker själv det gav ett mycket fräschare intryck än de matta lortiga sakerna som satt där. :\

Nu har jag monterat sidoblinkersarna också, det matchade riktigt bra med de svarta corner lyktorna. smile

Jag upptäckte även häromdagen att elfläkten inte fungerade på bilen, som tur var kunde jag stänga av direkt när jag upptäckte att den började bli varm så inget otrevligt hände.. Först trodde jag att kontakterna var problemet (den ena originalkontakten saknas så är ersatt av två stift av tidigare ägare) då dom var totalt erjade, efter slipning så verkade det ändå inte fungera så lyckades lokalisera ett kabelbrott längre ner på sladden. Nu har jag monterat dit nya tillfälliga stift så allting fungerar. Ska dock kolla upp om jag kan få tag i en tätad originalkontakt från "donatorbilen". smile

En snabb fråga om någon vet: Visst ska elfläkten dra luft utifrån och genom kylaren och inte trycka varm luft genom den från motorrummet? (kanske simpelt men frågar för säkerhets skull så jag inte gjort fel)

Den ska blåsa mot motorn ja smile

Warrior Princess
188 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
Tack så mycket för svaret! smile

423 Inlägg
6 augusti 2010
Blev rätt snyggt med svarat framblinkers, dock tänker jag nog satsa på vita på min egen, det är riktigt snyggt smile bakljusen och sidoblinkersarna ska absolut vara svarta dock!

MVH//Pontus

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
6 augusti 2010
Stiligt! Kul att det går framåt även med småpill. smile

6 Inlägg
7 augusti 2010
Trevlig projekttråd, bor själv i Umeå men har aldrig sett din Celica än iaf... medlem Umeå gatbilar ?

9 Inlägg
7 augusti 2010
HPC är en riktigt bra kille det smile

I övrigt ser det ju riktigt bra ut det här smile Roligt att du ändrar på smådetaljer också! smile Tummen upp!

Girls go fast
893 Inlägg
7 augusti 2010
Häligt bruden! Här händer de massor! big_smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 augusti 2010
ser nice ut va 1 bra tag sen man kollade här men varför förstöra blinkersern drygt och byta till oranga eller vita för och komma igenom bes sen ju?

Warrior Princess
188 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Tack för dom fina kommentarerna smile

Wrath: Jag har bara ägt den i lite över en månad så har inte hunnit vara ute med den så mycket, är inte medlem I Umeå gatbilar än.

MrEricsson: Jag tycker det blev snyggt, tar ju bara nån minut att byta. smile

193 Inlägg
7 augusti 2010
Fan vilken ball Celica. Ser ut att din är i bra skick. Lycka till med projektet! smile

<a href=http://www.abswheels.se rel=”dofollow”> Däck och fälg</a>

Warrior Princess
188 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Tack så mycket! big_smile

Jag har varit till mor i ett par dagar nu och hunnit med lite småpyssel, inget stort men ändå. smile slipade ren lite detaljer till fronten som hade smårost på sig och lackade dem, byggde även en masonitplatta att täcka hålen som är gjorda i hatthyllan, tillverkade även en plywood platta till skuffen så det är platt och fint då jag tidigare hade ett hål eftersom jag inte har något reservdäck. ^^
Köpte idag lite mer toningsspray så kommer mer bilder snart på hur baklysena blir! smile

Warrior Princess
188 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Här kommer en liten bild på plattan som jag byggt som golv till skuffen, det ska dit gångjärn till den lilla luckan sen ska den lackas eller målas. smile
Den är tillverkad i 10mm plywood, det kommer förhoppningsvis inte böja sig med tiden, har ingen tung baslåda el. dylikt som ska vara där, ev att jag monterar fast batteriet bak i skuffen framöver.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/121392/984084_64e2qf.jpg

Captain V-tech
71 Inlägg
25 augusti 2010
Tack så mycket för att du fixade en sån där platta (på bilden) till min Civic också! Har ju tänkt göra de så länge men det blev ju aldrig av. Nu är det fixat och jag blev jättenöjd!

*kram*

"Människor kan delas in i två grupper:
De som går före och uträttar något och
de som går efter och kritiserar..."
Candybar 2.0

Sök