Det går att pilla i m50 i e30. Det finns många som åker det. M50 vs M30 jadu. Antar att du ska åka m30b35 isf med sina 211hk Mot m50b25 med sina 192. Du kommer få mecka mycket mer för att få ner m30 i din e30, då m50 är relativt enkelt att lägga i. M50 har fyrventilsteknik vilket M30 inte har. Effekt skillnaden är ju inte så stor så JAG tror i alla fall du vinner på att lägga i M50 eftersom den inte är lika stor och klumpig. Dessutom kan du besikta med m50.
Det finns både Lamelldiffade bakaxlar och vanliga. De ska hålla för en del krut. 400hk ska nog inte vara några problem i alla fall.
Det går att pilla i m50 i e30. Det finns många som åker det. M50 vs M30 jadu. Antar att du ska åka m30b35 isf med sina 211hk Mot m50b25 med sina 192. Du kommer få mecka mycket mer för att få ner m30 i din e30, då m50 är relativt enkelt att lägga i. M50 har fyrventilsteknik vilket M30 inte har. Effekt skillnaden är ju inte så stor så JAG tror i alla fall du vinner på att lägga i M50 eftersom den inte är lika stor och klumpig. Dessutom kan du besikta med m50.
Det finns både Lamelldiffade bakaxlar och vanliga. De ska hålla för en del krut. 400hk ska nog inte vara några problem i alla fall.
mvh
Ok, ja motoralternativen hade du gissat rätt. Har snackat med en kille här på garaget som påstod att han fixade ner en m30b35 i sin e30 på 2 dagar.. Såhär skrev han till mig : det är inte alls jobbigt att sänka ner den! all el passar man behöver bara dra en + kabel till startmotorn från batteriet. sen så får man ju göra egna motorfästen (finns bilder på min sida) sen tog jag växellådsfästena från e30 lådan och satte på 535 lådan för då passar allt rakt på. det jobbiga är kardan och kyl. jag köpte ett volvo 740 kyl och satte bakom fråntspoilern för i motorutrymet får den inte platts. sen en 10 elfläckt från biltema. går att använda en kardan från en bmw e30 325ix för den är lika grov som 535ans annars får man svarva av e30n orginal kardan och 535ans och sendan svetsa ihopp dom och balansera skiten ! det är väl det viktigaste sen är de ju alltid lite små skit som kylarslangar och sånt men det löser du säkert själv för mig tog det två dagar innan ja kunde prov köra! mvh,
Men det här med besikting, är du helt säker på att det går att besiktiga med m50 och inte m30?? Har hört tvärtom =/
Det går att pilla i m50 i e30. Det finns många som åker det. M50 vs M30 jadu. Antar att du ska åka m30b35 isf med sina 211hk Mot m50b25 med sina 192. Du kommer få mecka mycket mer för att få ner m30 i din e30, då m50 är relativt enkelt att lägga i. M50 har fyrventilsteknik vilket M30 inte har. Effekt skillnaden är ju inte så stor så JAG tror i alla fall du vinner på att lägga i M50 eftersom den inte är lika stor och klumpig. Dessutom kan du besikta med m50.
Det finns både Lamelldiffade bakaxlar och vanliga. De ska hålla för en del krut. 400hk ska nog inte vara några problem i alla fall.
mvh
Ok, ja motoralternativen hade du gissat rätt. Har snackat med en kille här på garaget som påstod att han fixade ner en m30b35 i sin e30 på 2 dagar.. Såhär skrev han till mig : det är inte alls jobbigt att sänka ner den! all el passar man behöver bara dra en + kabel till startmotorn från batteriet. sen så får man ju göra egna motorfästen (finns bilder på min sida) sen tog jag växellådsfästena från e30 lådan och satte på 535 lådan för då passar allt rakt på. det jobbiga är kardan och kyl. jag köpte ett volvo 740 kyl och satte bakom fråntspoilern för i motorutrymet får den inte platts. sen en 10 elfläckt från biltema. går att använda en kardan från en bmw e30 325ix för den är lika grov som 535ans annars får man svarva av e30n orginal kardan och 535ans och sendan svetsa ihopp dom och balansera skiten ! det är väl det viktigaste sen är de ju alltid lite små skit som kylarslangar och sånt men det löser du säkert själv för mig tog det två dagar innan ja kunde prov köra! mvh,
Men det här med besikting, är du helt säker på att det går att besiktiga med m50 och inte m30?? Har hört tvärtom =/
Okejj. Ja du kanske kan besikta med m30. Har dock inte sett någon göra det.
OK! Tackar så mkt för alla svar! Är det en fördel eller nackdel med Vanos? Finns det några färdiga motorfäste till en sådan här konvertering? Och ni är 100 på att det bara är att köra rakt in med m50b25?
OK! Tackar så mkt för alla svar! Är det en fördel eller nackdel med Vanos? Finns det några färdiga motorfäste till en sådan här konvertering? Och ni är 100 på att det bara är att köra rakt in med m50b25?
OK! Tackar så mkt för alla svar! Är det en fördel eller nackdel med Vanos? Finns det några färdiga motorfäste till en sådan här konvertering? Och ni är 100 på att det bara är att köra rakt in med m50b25?
OK! Tackar så mkt för alla svar! Är det en fördel eller nackdel med Vanos? Finns det några färdiga motorfäste till en sådan här konvertering? Och ni är 100 på att det bara är att köra rakt in med m50b25?