2590
Sök

Öppet luftfilter till golf 3 -92 1.8, vilket och hur?

155 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Jag har varit och införskaffat mig en vw golf 3 1.8 -92 som ja tänkte sätta öppet luftfilter på och undrar då vilket man ska ha och om det är svårt att montera? Finns det färdiga satser? Har kollat runt lite på nätet men inte hittat något :S

Mvh

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 juli 2010
Om du ska få någon som helst effekt så är de väl ett induktionskit du ska ha, men inte ens det ger mkt, det skulle väl vara insugsljudet i så fall.

155 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
mrpete skrev:
Om du ska få någon som helst effekt så är de väl ett induktionskit du ska ha, men inte ens det ger mkt, det skulle väl vara insugsljudet i så fall.

Ja det är just insugsljudet jag är ute efter då jag bara köpte en 1.8 smile

2 665 Inlägg
24 juli 2010
Alltid trevligt med skönare motor ljud.

Men tänk på att du förlorar hk om det suger varmluft från motor rummet.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
155 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Ja tänkte fixa med avskärmning och sånt, dra ett rör så att det kommer mer riskluft osv. Sen är det ju bara en 1.8 så om jag förlorar nån hk så är det inte hela världen tongue

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
25 juli 2010
"riskluft" hehe, lite rolig felskrivning med tanke på att öppna filter släpper in mer skit i motorn tongue Sitter allting hyffsat till så är det inga problem att köpa ett öppet filter typ K&N och meka ihop ett alu-rör med silikonslangar och sen en tratt i tunn plåt eller liknande vid fronten/skärmen/eller var du väljer att placera det.

Tobbe940 skrev:
Ja tänkte fixa med avskärmning och sånt, dra ett rör så att det kommer mer riskluft osv. Sen är det ju bara en 1.8 så om jag förlorar nån hk så är det inte hela världen tongue

Sök