2171
Sök

Eftersnack: STRIPPEN.nu, Säve Flygplats, 24/7-10 Göteborg

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
25 juli 2010
#21
lurvas1 skrev:
det ända jag tycker är mopparna, vissa av dom körde sin repa sen fort in igen till starten igen såg flera som gjorde det, sedan allt deras JÄVLA gasande och körande överallt nödvändigt!!!

sedan fästet var som alla andra ggr snor halt visst kör jag med lågprofil men kan man då inte fixa en barna med klister och andra inte? jag vet inte

annars va det svin kul och jag slog min gamla tid med en tiondel hehe

Intressant det här med preppning o tidkorten..

Eftersom det är typ samma folk som håller i Blackracen i stan, o då hör vi inte ett ord om varken preppning av någon bana eller att det är jobbit att hitta sina tid kort.

11 Inlägg
25 juli 2010
#22
Tack för en trevlig dag!

Angående fästet så var ju det klistrat på denna bana och då måste man ha däck som är anpassade för detta typ MT Et Street eller riktiga drag slicks.
Med vanliga gatdäck eller R-dack får man betydligt bättre fäste på vanlig asfalt som Tex på bananpiren.

Att lägga tidkorten indelat i klasser borde ju inte vara så svårt att få till och skulle underlätta en hel del.


18 Inlägg
25 juli 2010
#23
Jag hade en riktigt rolig dag, första gången jag körde 402m och även om att jag förmodligen hade den långsammaste bilen i fyrhjulsdrivna klassen så hade jag kul smile körde som bäst på 15,53. Trodde dock det skulle vara bättre fäste än vanlig asfalt då till och med jag lyckades att spinna när jag skulle i väg smile Önskade att det kunde vara fler gånger på säve smile


125 Inlägg
25 juli 2010
#24
skruttan skrev:
Madick1 skrev:
Ralf skrev:
det var jätteskoj faktist!

MEN!! hanteringen av tidkorten var UNDER all kritik, hade man haft flera lådor och kanske lagt tiderna i antingen olika omgångar (rotationer av klasserna) eller helt enkelt en låda för varje klass, så hade det nog blivit bra mycket enklare att få tag i sina kort, oftast satt det ju 8 pers runt lådan och leta efter lappar, så man kollade säkerligen igenom samma bunt lappar en 20 gånger innan man fick tag i det man ville..

annars tackar jag för en toppendag smile
men det är bara ett tips smile

Just det ja tidkorten va faktisk under all kritik det kan bara bli bättre och enklare i framtiden

Då kan jag rekommendera er att stå där o dela ut tidkorten eller se till så dom hamnar i rätt låda..
Kan bara berätta att så här funkar det på riktiga tävlingar med att det kan hamn i en låda..

Förstår att ni inte kan stå och dela ut dem personligen, men hur svårt är det att ha en liten plast låda för varje klass? Vi frågade efter detta på föraremötet utan resultat. Det är ofta små saker som gör att att helheten blir bra! Hade varit skönt slippa stå leta genom hundratals moppetider iaf.


658 Inlägg
25 juli 2010
#25
Roligaste va när mopparna kom in så gick nästan alla från läktaren hihihi big_smile


Med lem
475 Inlägg
25 juli 2010
#26
skruttan skrev:
Madick1 skrev:
Ralf skrev:
det var jätteskoj faktist!

MEN!! hanteringen av tidkorten var UNDER all kritik, hade man haft flera lådor och kanske lagt tiderna i antingen olika omgångar (rotationer av klasserna) eller helt enkelt en låda för varje klass, så hade det nog blivit bra mycket enklare att få tag i sina kort, oftast satt det ju 8 pers runt lådan och leta efter lappar, så man kollade säkerligen igenom samma bunt lappar en 20 gånger innan man fick tag i det man ville..

annars tackar jag för en toppendag smile
men det är bara ett tips smile

Just det ja tidkorten va faktisk under all kritik det kan bara bli bättre och enklare i framtiden

Då kan jag rekommendera er att stå där o dela ut tidkorten eller se till så dom hamnar i rätt låda..
Kan bara berätta att så här funkar det på riktiga tävlingar med att det kan hamn i en låda..

Ja menar inte med att vara spydig eller så.. det enda jag menar är att det ÄR enkelt om ni skaffar ett par lådor extra och när det kommer nyare tidkort så hamnar dom i en egen låda, det blir bättre och enklare att leta igenom för folk, och det är inte svårt för funktionärer att lägga dom i lådorna, inget jobb från vardera sida, det är ett tips, ingen utskällning... jag vill bara hjälpa till att göra det enkelt för både förare och arrangörer

// Ralf


128 Inlägg
25 juli 2010
#27
att lapparna läggs i lådor som du snackar om på riktiga tävlingar har jag aldrig varit med om genom dom åren jag kört på strippen utan det finns "oftast" en liten dator eller dylikt som man knappar in sitt nr och får sin tid!!
det kan du kolla upp lite bättre


Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
25 juli 2010
#28
Painter skrev:
att lapparna läggs i lådor som du snackar om på riktiga tävlingar har jag aldrig varit med om genom dom åren jag kört på strippen utan det finns "oftast" en liten dator eller dylikt som man knappar in sitt nr och får sin tid!!
det kan du kolla upp lite bättre

Jobbar på många tävlingar o vet att dom med kan hamna i en låda.. större tävlingar har dom skrivare där du knappar in nummer du har o klass.. tack vare föregångaren nitroz.se

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
25 juli 2010
#29
Ralf skrev:
skruttan skrev:
Madick1 skrev:

Just det ja tidkorten va faktisk under all kritik det kan bara bli bättre och enklare i framtiden

Då kan jag rekommendera er att stå där o dela ut tidkorten eller se till så dom hamnar i rätt låda..
Kan bara berätta att så här funkar det på riktiga tävlingar med att det kan hamn i en låda..

Ja menar inte med att vara spydig eller så.. det enda jag menar är att det ÄR enkelt om ni skaffar ett par lådor extra och när det kommer nyare tidkort så hamnar dom i en egen låda, det blir bättre och enklare att leta igenom för folk, och det är inte svårt för funktionärer att lägga dom i lådorna, inget jobb från vardera sida, det är ett tips, ingen utskällning... jag vill bara hjälpa till att göra det enkelt för både förare och arrangörer

// Ralf

vill inte heller vara spydig eller gnällig..


Men varför skriva det här när tävlingen/körningen är över, vad hjälper det..??
Varför inte ta det med berörda när ni var där ändå??

Vet att man använder sig av samma sak på Blackracen inne i stan o då är det ingen som säger något..

Med lem
475 Inlägg
25 juli 2010
#30
skruttan skrev:
Ralf skrev:
skruttan skrev:

Då kan jag rekommendera er att stå där o dela ut tidkorten eller se till så dom hamnar i rätt låda..
Kan bara berätta att så här funkar det på riktiga tävlingar med att det kan hamn i en låda..

Ja menar inte med att vara spydig eller så.. det enda jag menar är att det ÄR enkelt om ni skaffar ett par lådor extra och när det kommer nyare tidkort så hamnar dom i en egen låda, det blir bättre och enklare att leta igenom för folk, och det är inte svårt för funktionärer att lägga dom i lådorna, inget jobb från vardera sida, det är ett tips, ingen utskällning... jag vill bara hjälpa till att göra det enkelt för både förare och arrangörer

// Ralf

vill inte heller vara spydig eller gnällig..


Men varför skriva det här när tävlingen/körningen är över, vad hjälper det..??
Varför inte ta det med berörda när ni var där ändå??

Vet att man använder sig av samma sak på Blackracen inne i stan o då är det ingen som säger något..

pga att det kanske blir tävlingar nästa år antar jag, så vill man bara ge tips om vad som kan förbättras, och det om att ta det med berörda när vi va där, det gjordes men det skrattades bara åt förfrågan... jag vet att du inte var där och vet om det, men det togs upp under förarmötet!

blackracen vet jag ingenting om men om det är likadant där och jag ska köra där så kommer jag ge tips till dessa arrangörer med


Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
25 juli 2010
#31
DiZturbed skrev:
Postar här med..

Jag blev rejält besviken.. 300kr för mig och pappa att gå in för att se några bilar köra rakt fram..Det var ingen utställning alls?
Jag tycker det kan vara roligt när man kan titta på fina bilar och kolla strippen samtidigt och inte bara stå helt still..


Jag kommer inte nästa år..

Vill inte vara spydig men då kanske du ska läsa innantill
EN dag på strippen.. är just det som det handlar om..

Visst att utställning står med, men inget vi lägger krut på då vi kör det för att alla som gillar just att köra rakt fram o vill göra det under ordnade former o inte bara på bananpiren..

Så vill du ha utställning så får du merän gärna hjälpa till o fixa det till nästa år..

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
25 juli 2010
#32
Ralf skrev:
skruttan skrev:
Ralf skrev:

Ja menar inte med att vara spydig eller så.. det enda jag menar är att det ÄR enkelt om ni skaffar ett par lådor extra och när det kommer nyare tidkort så hamnar dom i en egen låda, det blir bättre och enklare att leta igenom för folk, och det är inte svårt för funktionärer att lägga dom i lådorna, inget jobb från vardera sida, det är ett tips, ingen utskällning... jag vill bara hjälpa till att göra det enkelt för både förare och arrangörer

// Ralf

vill inte heller vara spydig eller gnällig..


Men varför skriva det här när tävlingen/körningen är över, vad hjälper det..??
Varför inte ta det med berörda när ni var där ändå??

Vet att man använder sig av samma sak på Blackracen inne i stan o då är det ingen som säger något..

pga att det kanske blir tävlingar nästa år antar jag, så vill man bara ge tips om vad som kan förbättras, och det om att ta det med berörda när vi va där, det gjordes men det skrattades bara åt förfrågan... jag vet att du inte var där och vet om det, men det togs upp under förarmötet!



Vi brukar ha folk ifrån nitroz.se på våra tävlingar o då får man den där mackapären som någon pratar om.. du knappar in ditt startnummer o vips så får du ut tidkortet..

Nu var dom sedan länge uppbokade på annan tävling, dom var/är i Borlänge.

SÅ då gör man det bästa av situationen, tyvärr har man inte tid o sitta o sortera tidkorten, vet från bananpiren, utan dom kommer ur skrivare o vips ner i lådan..

blackracen vet jag ingenting om men om det är likadant där och jag ska köra där så kommer jag ge tips till dessa arrangörer med

Med lem
475 Inlägg
25 juli 2010
#33
skruttan skrev:
Ralf skrev:
skruttan skrev:
vill inte heller vara spydig eller gnällig..


Men varför skriva det här när tävlingen/körningen är över, vad hjälper det..??
Varför inte ta det med berörda när ni var där ändå??

Vet att man använder sig av samma sak på Blackracen inne i stan o då är det ingen som säger något..

pga att det kanske blir tävlingar nästa år antar jag, så vill man bara ge tips om vad som kan förbättras, och det om att ta det med berörda när vi va där, det gjordes men det skrattades bara åt förfrågan... jag vet att du inte var där och vet om det, men det togs upp under förarmötet!


blackracen vet jag ingenting om men om det är likadant där och jag ska köra där så kommer jag ge tips till dessa arrangörer med

Vi brukar ha folk ifrån nitroz.se på våra tävlingar o då får man den där mackapären som någon pratar om.. du knappar in ditt startnummer o vips så får du ut tidkortet..

Nu var dom sedan länge uppbokade på annan tävling, dom var/är i Borlänge.

SÅ då gör man det bästa av situationen, tyvärr har man inte tid o sitta o sortera tidkorten, vet från bananpiren, utan dom kommer ur skrivare o vips ner i lådan..

det var inget snack om att Sortera korten, jag sa bara att man kan ta de _nyaste_ och lägga i en Ny låda istället för samma låda som alla de gamla tidkorten, så kan man ha en 5-10 lådor, det är ett enkelt system och det tar inte mer tid än någon sekund extra än det nuvarande systemet, nya kort - ner i en tom låda.. så om folket på nitroz.se inte kommer förbi nästa år, då har ni bara ett tips på hur ni får nöjdare kunder så att det gjordes det bästa av situationen kan jag inte riktigt hålla med dig om, det var det enklaste av situationen
Senast redigerat av Ralf (25 juli 2010)


30 Inlägg
25 juli 2010
#34
Varför kunde man inte haft lite free time efter träffen och låta mopparna möta bilarna?

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 juli 2010
#35
skruttan skrev:
hedley

Det är just det vi behöver någon som kan gå in från början o organisera det..

Eftersom vi flesta jobbar med o på banan.. så är det med svårt att hantera utställningen.
Därför behöver vi folk som tar hand om den biten!

Jag kan bara tala för mig själv jag e inte ett dugg intresserad av utställning.. tycker många bilar e samma/lika..

Okej, jo det är klart att alla tycker olika. Personligen tycker jag det är kul att kika på bilar ett tag och sedan se på stripp körning resten av dagen smile Men som sagt alla tycker olika.

Det går ju att göra utställningen mer synlig, dvs ha den på någon av gräsmattorna nära läktarn, sen beroende på uppslutning till en sådan kan man ju ha det märkes organiserat eller för att göra det brutalt enkelt, bara låta alla bilar ställa upp med ett par meter emellan i typ flera rader eller en U form.

I frågan om dålig uppslutning är U form att föredra då det bryter av och gör det mer uppseendeväckande än bara ett par tunna linjer.

/M.B

"Liberty of thought is the life of the soul"

5 Inlägg
25 juli 2010
#36
Det där med tidkorten togs upp, jag själv var framme å pratade med Kenneth själv, men dom hade bara en låda, frågade efter nå annat men fanns inget.

Angående fästet visst var det lite halt dom två första reporna då det inte tryckts ner så mkt gummi i banan men sen blev det bättre å bättre, använd riktiga däck då ni kör på klistrat å dyligt de hjälper mkt, vanliga däck sliter bara bort dom lägger inte i nå nytt gummi i banan.

Samt som andra säger få lite mera ordning på mopederna, dom gasade friskt å burnade i depån, på någon annan tävling hade man blivit utslängd med huvudet före för såna saker.

Tyckte annars det var en helt okey körning och återkommer nästa år om det blir något.


330 Inlägg
25 juli 2010
#37
skruttan skrev:
Vet att man använder sig av samma sak på Blackracen inne i stan o då är det ingen som säger något..

det är lite annorlunda när det är 10 personer som kör på ett blackrace, mot 50st eller hur många det nu var som körde... blir en hel del papper att leta igenom, jag orkade hitta 2 tider, sen gav jag upp...

Som några säger, det hade knappast blivit mer jobb för arrangörerna att ha minst 2 olika boxar iaf.

Nått att lära sig till nästa år smile

Annars var det väll bra, jobbigt när man körde med vanliga gatdäck på klistret, spann på 1 och 2an med 4wd tongue

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 juli 2010
#38
Över 140 startande sa ju kommentatorn..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Klassvärd/fram matare
215 Inlägg
25 juli 2010
#39
Zippo_ skrev:
skruttan skrev:
Vet att man använder sig av samma sak på Blackracen inne i stan o då är det ingen som säger något..

det är lite annorlunda när det är 10 personer som kör på ett blackrace, mot 50st eller hur många det nu var som körde... blir en hel del papper att leta igenom, jag orkade hitta 2 tider, sen gav jag upp...

Som några säger, det hade knappast blivit mer jobb för arrangörerna att ha minst 2 olika boxar iaf.

Nått att lära sig till nästa år smile

Annars var det väll bra, jobbigt när man körde med vanliga gatdäck på klistret, spann på 1 och 2an med 4wd tongue

Som sagt vi brukar ha Nitroz.se men dom var uppbokade på annat där av körde vi med vår egen utrustning.
Nitroz har en skärm som är kopplad till en skrivare som man knappar in sitt nummer i o vips så kommer tidkortet ut.

Ang tidkort/tider så hoppas vi på att få tillgång till detta ifrån berörd del nästa vecka..

330 Inlägg
25 juli 2010
#40
hedley skrev:
Över 140 startande sa ju kommentatorn..

men var det inkluderat med mopparna också då ? eller endast bilar ?

sjukt många om det bara var bilar smile


Sök