24 juli 2010
Trådstartare
Mina åsikter.
Citerar mig själv ifrån "inför tråden":
"..saknade också en utställning. Sen får det allt va lite bättre koll kring just mopederna.
Av någon anledning (speciellt på förmiddagen) gasa många av dom frisk slalom mellan åskådare som vandrade till och från läktaren. Det var ren tur att farsan inte blev påkörd då det va riktigt nära en gång
& jag såg fler som fick "hoppa" ur vägen!
På den punkten får det fan bli skärpning! Gasa gör man på strippen oavsett om man kör moppe eller bil.
Väljer man att ha med mopeder där många av åkarna är nere i åldrarna så får man också se till att dom vet hur man kör & vilka hastigheter det bör vara där folk vistas.
Sen menar jag inte på att alla moppeåkare betedde sig illa, men det får hållas bättre koll på sånt uppenbarligen & det får bli konsekvenser av dom som inte kan hålla sig till strippen."
Någon moppedist svarade i "inför tråden" att han inte alls trodde någon fått hoppa undan vilket jag anser vara aningen humor eftersom jag vet vad bl a jag själv var med om.
Sen att folk behöver mecka etc förstår jag, har inga problem att man kör dit/igenom depån precis som att bilar/hojar måste meckas med, men jag kallar inte det jag syftade på för "depå körning".
Men för att förtydliga mig ytterligare; Jag anklagar inte någon enskild eller säger att alla var likadan.
Jag anser heller inte att man bör ta bort moped gänget, det är kul på sitt sätt. Det lockar dit en ny publik, Själv såg jag dom flesta moppe körningarna också & får väl erkänna att det inte alls är lika intressant för mig att se på men dom körde ganska snabbt igenom & hojarna/bilarna dök upp igen.
Dock tycker jag nog att man kan schemalägga dessa tidigare på dagen kanske & sen släppa på endast bilar/hojar.
Rörande käket så tycker jag att även detta borde kunnat fixas aningen bättre, åkarna lär knappast hinna käka mellan varven & samma gällde publiken som visserligen inte körde men nog gärna ville hinna se nått mer av körningarna.
Annars som sagt, en trevlig dag! synd att det blåste så kallt bara.
Senast redigerat av Karl_Kravall (24 juli 2010)