3287
Sök

Vad tycker du om nya SAAB? *Bilder*

7 120 Inlägg
25 juli 2010
Är jävligt snygg i rött och med 19" fälgarna! Sen är det ballt med alla blågröna detaljer dem har i lysen och sånt tongue
Senast redigerat av Aerodynamik (25 juli 2010)

7 393 Inlägg
25 juli 2010
jag har aldrig gillat de stora grillarna, ser ut som om de apar efter DKW, som jag tycker har döfula grillar nuförtiden,, å ennuvärre de som tar bort reggskylten å har en helgrill,, fyfan säger jag bara

373 Inlägg
25 juli 2010
Saab har ju gjort en härlig mix av äldre o nya saab ex:saab 90 och äldre 96 smile (vad jag hört) nya 9/5:an är grym till 90 % men fronten är lite flodhäst=(  Den nya 9/5:an behöver en eftermarknads spoiler

Den behöver det ''ser lite gubbig ut nu smile

Saab är på väg ...

''Hugin-Hachiko''

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 juli 2010
Provkörde nya 9-5 sedanen med TID4 motor (160Hk diesel) förra veckan och den kändes förvånansvärt pigg! Vore dock kul att prova den med nån lite roligare motor, typ Turbo6 (synd bara att dom inte får plocka ur mer än 280Hk ur den, jä-la GM...) Längtar efter riktiga bilder på kombin, tror och hoppas att den ser snyggare ut snett bakifrån än sedanen.

Provkörde för övrigt även en 9-3X (sån som på bilden) med 1,9TTID motor, rör på sig utan att det märks eller hur man ska säga. tongue Lätt att bli fartblind i den! I övrigt så känns det väldigt lik min 9-3SS i chassit, något svajigare dock.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

945 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Provkörde nya 9-5 sedanen med TID4 motor (160Hk diesel) förra veckan och den kändes förvånansvärt pigg! Vore dock kul att prova den med nån lite roligare motor, typ Turbo6 (synd bara att dom inte får plocka ur mer än 280Hk ur den, jä-la GM...) Längtar efter riktiga bilder på kombin, tror och hoppas att den ser snyggare ut snett bakifrån än sedanen.

Provkörde för övrigt även en 9-3X (sån som på bilden) med 1,9TTID motor, rör på sig utan att det märks eller hur man ska säga. tongue Lätt att bli fartblind i den! I övrigt så känns det väldigt lik min 9-3SS i chassit, något svajigare dock.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/99486/714342_vqlp45.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/99486/714341_2lycfp.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/99486/807888_p13eaw.jpg

Personligen föredrar jag kombin pga rent utseende men tyvärr talar inte hållbarheten för den.
Flertal allvarliga fel verkar dyka upp på flera stycken alldeles strax efter 1.000mil på mätaren.

(Som lagats på 24h och sen påståtts att inte ha varit några fel.....)
Senast redigerat av Bjare (25 juli 2010)

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
25 juli 2010
jag är kär de e allt jag säger smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
25 juli 2010
tycker kombin är jelt ok. men sedanen är det bara fel på. ser faktiskt helt bak&fram ut. bakdelen och ja.. alla delar förrutom fronten ser ut som flera andra bilar dom lappat ihop, sen saab fronten på det. Fast nya fronten ser ju oxå ganska konstig ut, gillar verkligen inte nya sedanen. men som sagt, kombin ser ut som en saab iallafall tongue
Senast redigerat av Piratstikins (25 juli 2010)

huh?
10 427 Inlägg
25 juli 2010
Ska bli skoj att spana in nya 9-5 i verkligheten, inte sett någon på riktigt än.
Borde se lite bättre ut i verkligheten än på bild. Instrumenthuset tycker jag
är riktigt ballt!

485 Inlägg
26 juli 2010
körde den nya 9 5 an idag som vi fått in. den går riktigt fint för att vara en diesel. mycket utrustning med samt skön och köra , visst ser den likadan ut som fram och bak men när det gäller att köra den så måste alla prova den , går tyst med och interiören är riktigt fin smile

925 Inlägg
26 juli 2010
asså fattar mig inte på saab ... Dom har förlora ca 37500 på varje bil som går på transportbandet men endå fortsätter dom med samma jävla typ av intrumentbräda och samma jävla frontar på alla bilar.. asså man kan ju nästan se likheten mellan SAAB V4 och Nya saabarna haha pinsamt bygg nått nytt kolla bara på Saab Kina concept den e lite skillnad

Feel The Difference

373 Inlägg
26 juli 2010
Legwind skrev:
asså fattar mig inte på saab ... Dom har förlora ca 37500 på varje bil som går på transportbandet men endå fortsätter dom med samma jävla typ av intrumentbräda och samma jävla frontar på alla bilar.. asså man kan ju nästan se likheten mellan SAAB V4 och Nya saabarna haha pinsamt bygg nått nytt kolla bara på Saab Kina concept den e lite skillnad

Ja, ang kina concept som inte är ngn concept dom törs sticka ut hakan:)
Riktig grym look!Väntar på spänning vilka motorer dessa ska få (9/5)

nya 9/5:an provsitt man har lust att köra iväg:) men fronten nja anlita ngn kines >o)

''Hugin-Hachiko''

945 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Journeyman2 skrev:
Legwind skrev:

nya 9/5:an provsitt man har lust att köra iväg:) men fronten nja anlita ngn kines >o)

Det är redan ute vilka motorer som finns med i utrustningen.
Själv tycker jag den är värdelös med diesel. Har kört olika bensinmodeller och blev besviken på accet.

373 Inlägg
26 juli 2010
Bjare skrev:
Journeyman2 skrev:
Legwind skrev:

Det är redan ute vilka motorer som finns med i utrustningen.
Själv tycker jag den är värdelös med diesel. Har kört olika bensinmodeller och blev besviken på accet.

Det har jag missat=) har du ngn bild /data?

''Hugin-Hachiko''

582 Inlägg
26 juli 2010
"nya" saab 9-5 ser skrämmande mycket ut som en opel insignia hmmmmm....

hej

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 juli 2010
jes skrev:

Ja kolla rattarna och jämför.
Men jag tycker Insignian är mycket snyggare.
Nya 9-5 är snygg bak med "ljusrampen" i mörker men resten liknar lite för mycket... Ja, gamla 99... hmm
Särskilt taket och den mysko framrutan.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

582 Inlägg
26 juli 2010
Opelmadness skrev:
jes skrev:

Nya 9-5 är snygg bak med "ljusrampen" i mörker men resten liknar lite för mycket... Ja, gamla 99... hmm

en opel insignia med dame ednas glasögon i fronten

hej

Svetsare
3 150 Inlägg
26 juli 2010
Gillar inte sedanen  sad   Ser för futurisk ut.  Kombin är lika snygg som föregångarna.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

582 Inlägg
26 juli 2010
Thunderbird88 skrev:
jes skrev:
Opelmadness skrev:

en opel insignia med dame ednas glasögon i fronten

Vems gigantiska glasögon har Saab i grillen då? lol

Det är det jag menar sätt på dame ednas glasögon på opeln och du har nya 9-5:an smile

hej

149 Inlägg
26 juli 2010
nja, det som jag ogillar mest är nog fronten, allting såg bara klumpigt ut som någon annan sa här innan

2 271 Inlägg
26 juli 2010
Tycker den är riktigt snygg! Men håller mig nog ett par år till
och hoppas på nåt rikigt fint och helt oberoende av GM.smile

Sök