Douchebag Rally är ett tappert försök till ett Gumball-liknande rally. Det kommer inte vara lika långt, men det kommer garanterat bli roligt!
Rally kommer bestå av x antal förare som åker tillsammans en hel dag. Douchebag Rally kommer bestå av 4 sträckor. Allt kommer börja i Södertälje och sluta i Stockholm.
Alla åldrar är välkomna! Alla bilar är välkomna!
Jag funderar också på om man ska slänga in en tävling i det hela också. Jag tänkte såhär: Vid varje ställe vi stannar, så kommer det finnas x antal "missions" man kan göra, alla uppdrag har olika poäng. Den som har flest poäng vid avslutat rally i Stockholm går hem som segrare.
Tex: Vid första stoppet så kan man göra följande uppdrag
1) Få en kram av en gammal dam - 20p 2) Ramla med en bricka full med mat på Donken - 35p 3) Gå in på macken i bara kallingar och pröjsa de man tankade - 75p
Liknande uppdrag. Uppdragen måste ju såklart dokumenteras med ett foto för att vara godkänt.
Nu kommer vi till själva sträckorna som jag hade tänkt.
Rutt 1 Södertälje -> Eskilstuna - ca 50 min Vi samlas i Södertälje ca 30 min innan start. Alla anmäler sig. Varje bil får ett nummer, och varje "grupp" får välja sitt eget namn. Detta underlättar senare vid poängräknande i tävlingen. Vi börjar rally i Södertälje och kör till Eskilstuna. Där sker det första stoppet. Du har nu chansen att tanka, äta något, göra uppdrag och samla poäng. Du har 30 min på dig.
Rutt 2 Eskilstuna -> Kolbäck (via köping) - ca 50 min Vi kör via köping (utan stopp) och stannar sedan i den lilla "byn" Kolbäck. Du har nu chansen att tanka, äta något, göra uppdrag och samla poäng. Du har 30 min på dig.
Rutt 3 Kolbäck -> Enköping (via västerås) - ca 40 min Vi kör vidare från Kolbäck till Enköping (via västerås, utan stopp). Du har nu chansen att tanka, äta något, göra uppdrag och samla poäng. Du har 30 min på dig.
Rutt 4 Enköping -> Stockholm - ca 50 min Vi kör från Enköping till Stockholm. Vi stannar till vid Älvsjömässan där vi har samling, eftersnack mm. Här avgörs också tävlingen vi haft under resans gång. Eventuell prisutdelning kan äga rum.
kul att NÅGON reagerar iaf Försök värva lite folk! jag håller på med en hemsida som jag kommer lansera ikväll. Kommer därefter göra en facebook-grupp för att värva fler. Du får gärna tipsa dina vänner!