3399
Sök

Manuell låda eller manuellt spjällhus i th400t?

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Sitter i funderingar ang växellådan på Buicken

Nu är frågan ska jag satsa på en helt manuell 4 petad låda med koppling eller ska jag bygga om min th400turbo till en manuellt växlad automatlåda?

Vad tycker ni för/nackdelar?

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

Dunken
29 juli 2010
Hej.
Det beror väl lite på vad du ska ha bilen till, ska du bara glida runt och ibland lite rivstartstävlingar.

Eller ska du vara seriös och åka mer på tävlingar och andra rivstartstävlingar?

Ska du bara ha bilen att åka i så tycker ju jag att fixa till automaten med ett shiftkit och strunta i det manuella ventilhuset för nackdelen är ju att du lär ju sitta o dra i spaken hela tiden då.

Samma gäller ju manuell låda jättekul i början men sen blir det bara drygt.

Nackdelen är att du kan inte njuta av bilen som det är tänkt, fördelen är att du kan stila lite mer(manuell) och den växlar marginellt fortare(automat)

Men som sagt detta är ju min syn på det..
//Dunken

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
jag är tveksam själv ... kan iof växla manuellt ganska bra med ett shiftkitt

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

64 Inlägg
3 augusti 2010
ångrar då att jag inte åker automat på min camaro med ca400whp..
men ska testa att svetsa ihop en mordärnare låda (getrag mest troligt) då jag inte alls är nöjd med stegningen i m22an som sitter där idag. sen tycker jag att en manuell låda ska ha en växelförare ur lådan och inte 3st som kan rackla..
lägger min röst på en rätt preppad th400 då känns det även mer värt att koppla in lustgasen också

mvh

37 Inlägg
3 augusti 2010
Hey

Kör själv TH400 automat å tröttnat lite på den. så går själv i tanklar på å byta till manuell låda..
Men din körstil bestämer lite vad du ska ha för nått å bilen till ...Mycket cruising å gata är nog automat å föredra...

---- egut-- ???? om du byter ut din M22 låda nån gång så är jag intresserad.. PMa i så fall..

12 086 Inlägg
4 augusti 2010
Det är ju lite märkligt att det är just till jänkare som "vanlig körning" man rekommenderar automat, den absoluta majoriteten av alla bilar i Sverige har manuella vlådor. Så det borde väl passa en jänkare oxå, anledningen att de flesta jänk är automat är ju pga amerikanarnas förkärlek och självklarhet till automat, då de byggt bilarna.

Sök