hej hej!
Tänkte bara kolla va ni andra tycker o tänker, o va ni har för erfarenheter typ
Vintern närmar sig för varje dag som går..
Vad ska ni satsa på för vinterbil? Jag syftar ju då mer på er som funderar på o leka lite då o då iallafall..
De är va jag tänker göra...
MEN! har börjat vela..
först va de inställt på bakhjulsdrivet... har kört 2 vintrar med 240 o de har jag bemästrat ganska väl, tycker jag. Dessutom är de lite väl äckligt o penta, nu när jag har pengar så ska jag ha nått annat!
De ska va nått lite fräckt iallafall, som nån gammal sur merca, typ diesel eller nått som ryker svart så de bara står härliga till...
Eller nått 4wd! Nått som kan va rätt bra o användbart är ju typ en Nissan KingCab eller liknande.
Lite högre & 4wd
Kan ju erkänna att även om jag klarar av o leka bra med en 240 så går de åt helvete ibland..
Tror bara jag for av vägen en 3-4ggr på en månad(vi hade snö i en månad här nere
)
O med en lite smått sänkt 240 så packades snön undertill o lyfte bilen direkt..
O då jag oftast kört av vid typ åkrar där de ligger en snövall så har man något lite högre så forcerar man vallarna bättre..
MEN! de är kanske svårt o få ställ på nån sån bil o därmed är de svårt o ha skoj liksom.
Därför ber jag om lite råd!
är de lätt o ha skoj med 4wd?
Är en kingcab nått o satsa på eller ska man försöka få tag på nån Subaru eller Audi?
eller ska jag gå på bakhjulsdrivet istället?
är diesel ens värt o tänka på? (vet att de inte är gjorda för o varvas o allt sånt, men går de så vill jag ha nått speciellt ju!
)
Dela gärna med er utav egna erfaranheter, eller kom med egna frågor o sånt
Puss på er alla, o hoppas vi får en riktig ordentlig vinter igen, med mycket snö o tidigt som fan!