som sagt, ska köpa en volvo 850 GLT med 170 kusar. är det en turbo i den då? tänkte på det höga hästantalet.
Det är inte en turbo i den det är en 2.5liters 20V 5 cylindrig motor i den.
Motorn heter : B5254. B=bensin 5=5 cylindrig 25=2,5liter 4=4ventiler/cylinder. Sen fanns det också en snikvariant (åtminstone på de första årsmodellerna) som hette "B5204" *se förklaring ovan.* Dislarna har jag dessvärre ingen koll på, men vem vill åka disel?? Hehe
Det ser ut som nått till ljud anläggningen.. kondesator eller vad det heter!! ?
Hur som.. GLT motorerna går mkt bra tycker jag.. Min förra va en 94ans GLT och den ägde jag nästan i 4a år utan att egentligen va less på den.. Dock fanns ju suiget efter Turbo :-) och har alltid gjort.. Men dåligt går dom inte iaf.. Riktigt roliga motorer att köra.. Tål att plågas och har en otroligt skön sång-.!!
Volvo kommer alltid vara volvo no matter what! = TRAKTOR
Jo, tvyärr.. Har man en gång kört en potent sportbil med väghållning så känns alla äldre Volvo som forntida massey fergusons...
Hahaha potent sportbil? med 150 hästar eller va har du under din lilla japs huv gå hem o käka liis ist !
Sa jag att jag talade om min bil ? By the way, jag är hemma redan.... Ni som kör gamla familjebilar/bruksfordon måste alltid hävda er så fort kritik riktas mot era fordon, är ni inte nöjda med era val ???? *looool*
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
KÖP ICKE EN 92 det är ett råd bara de flästa jag vet som har -92 års modell inklusive mig själv har lagt ut en hel del pengar för att få dem att gå ordentligt har de inte vart de ena har de vart de andra själv har ja lagt ut ca:13000 och inte fan går den bättre än original ändå.. //johan