4648
Sök

Vilka nya bilar kan ni acceptera (europeér)?

1 422 Inlägg
31 juli 2010
Vettemannen skrev:

Jag är lite dålig på BMW:s modeller och motorer men den här måste väl iaf. ha en vinkel8:a???? Snygg är den iaf.!!!!!!!!

/Benny

Den kommer 2012 som ett tillskott till nya 6-serien (Gran Coupé) 4 dörrars coupé alltså. Kommer vid lanseringen finnas med 2 dieselmotorer (Nejtack i den bilen) och 2 bensinare, förmodligen 6or men tror med all säkerhet att v8an från 550 kommer dyka upp i den bilen, det kan ju vara en av lanseringsmotorerna. Men jag vet som sagt inte, vilka motorer som kommer bara att det är 2 diesel och 2 bensinare. Ska komma som hybrid tydligen också.

Ruggigt snygg är den iaf smile

Lowenhart:
För det är det inte priset vi diskuterar i denna tråd och för det andra så vet du inte vad priset kommer landa på, inte jag heller för den delen men skulle väl gissa på runt 6-700+ med tanke på nuvarande 6-seriens pris

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
1 augusti 2010
Cheffer: jag kan lova dig att med 3 liters dubbelturbo dieseln i den gran coupen. så har du jävulskt roligt. bmws dieslar är en av världens bästa. Och dom gör skäl för det också. Provkör en 635D och återkom sedan.... Dagens dieslar är riktigt vassa.  Farsan har en 08ans 530diesel som är chippad till ungefär 300hk å 700nm. kan lova dig att den piskar många bilar. och då har du en dieselförbrukning som är mer än godkänd också !

8-)

Xenoholic
2 559 Inlägg
1 augusti 2010
Ska man bara se till utseendet så tycker jag faktiskt att Citroen har lyckats rätt bra med den senaste C5 kombin hmm
Trodde aldrig jag skulle säga att en "Cittra" såg bra ut men.................

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

dARKiE
5 031 Inlägg
1 augusti 2010
Bmw helt klart (skadad efter antal i ägo),  2;a audi 3;a MB

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 224 Inlägg
1 augusti 2010
Dubs skrev:
Audi Q7 är fin tycker jag

En 458 Italia är också nice wink

i-vtec Do you?

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
1 augusti 2010
minpersonliga favorit är BMW. De har flest snygga modeller tycker jag och de blir ännu snyggare med lite fabriksstyling. Audi A5 i 4-dörrarsversionen påminner dock en del om Porsche Panamera och båda dom modellerna är också vidrigt snygga.

Mercedes AMG-bilar är ju också väldigt skitsnygga. Däremot så örutom CLS-bilarna så ser dom lite tråkiga ut men däremot så syns det ju att det är klass på grejorna liksom

OM vi snackar sportbilar så är ju Ferrari F430 helt överlägsen tycker jag

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

715 Inlägg
1 augusti 2010
Svårt, många skriver bmw som enligt mig bara blir de bara fulare för varje år. Ford focus rs är snygg enligt mig. Egentligen tycker jag inte om småbilar men ford fiesta är där inga fel på. Jag har tyckt att s60 är helt okej innan och ganska snygg i svart men ska den nye s60 se ut som på bilderna så är det också en stilig skapelse.

Så mitt svar Focus rs

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
1 augusti 2010
Mercas modeller efter 08-09 har blivit snyggare!
BMW verkar vilja ha tillbaka haj nosen men går si så där med deras design.
Audi är också snygga men dom verkar ha pimpat up dom gamla bilar.
VW har också visat att dom kan design men som Skoda känns det som inte riktigt färdigt bil...

Sen finns det väl inte så många snygga bilar enligt mig. Volvo o SAAB ser fortfarande ut som gubb bilar o verkar sakna modeller som sticker ut som t.ex. BMW M3 GTR.

Resten av bil märken speciellt franska gör sina bila futuristiskt fula så det finns inte att njuta av...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 augusti 2010
Har inga problem med nya bilar alls, tycker det är precis som tidigare: Det fanns fula bilar förr i tiden och det tillverkas fula bilar än idag.

Det är svårt att peka ut något märke, men Bmw och Mercedes faller mig i smaken. Även Alfa Romeo börjar bli något med sin nya MiTo och Giulietta.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 182 Inlägg
1 augusti 2010
Får tänka till riktigt ordentligt här.

Möjligen en ny BMW med diesel motor

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

2 751 Inlägg
1 augusti 2010
Audi och Bmw, volkswagen blir väll som ett "ekonomiskt" val istället för en Audi.

Who Djaa bless no man curse

1 422 Inlägg
2 augusti 2010
Alex_M skrev:
Cheffer: jag kan lova dig att med 3 liters dubbelturbo dieseln i den gran coupen. så har du jävulskt roligt. bmws dieslar är en av världens bästa. Och dom gör skäl för det också. Provkör en 635D och återkom sedan.... Dagens dieslar är riktigt vassa.  Farsan har en 08ans 530diesel som är chippad till ungefär 300hk å 700nm. kan lova dig att den piskar många bilar. och då har du en dieselförbrukning som är mer än godkänd också !

Ja, visst går dieselbilarna helt utmärkt ock x35 motorn är nästan som en bensinare i karaktären. Riktigt härlig motor inget snack om saken men när jag tänker på den där bilen vill jag inte höra något dieselljud. Ska vara bensinare som kan varva lite. Det handlar om känslan wink

huh?
10 427 Inlägg
2 augusti 2010
Bilmärkena som ser bäst ut just nu överlag måste jag säga är Volkswagen och Audi.

Hela modellutbudet ser ju bra ut hos VW, lite svårt att hitta något annat liknande?
BMW går ju helt bort om man "mäter" på så vis.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
2 augusti 2010
Volkswagen måste jag säga smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
2 augusti 2010
Jag tycker att både Ford, Peugeot och Renault har klivit ett stort steg framåt vad det gäller design. Citroen har gått bakåt och känns nu som en mer eller mindre kopia av Peugeot, man tar Peugeots design och slänger på sitt emblem och BMW lägger all fokus på SUVar och gammal design med lite streck på motorhuven. Audi lever på sina diodframlampor och sin större grill och slänger på det på alla sina bilar och Volvo mjölkar ur sin gamla S80/V70-design så långt det går med resultatet att dom flesta bilar ser likadana ut framtill tills efter B-stolpen då det skiljer tongue Volkswagen slänger på dom äldre Golfbakljusen på dom flesta av deras bilar och mixtrar lite med fronterna och sidolinjerna så vips har man lite nya modeller. Mina tankar om dagens bildesign här i Europa wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

The Listener
279 Inlägg
2 augusti 2010
Saab, BMW, och några lyx/sport bils tillverkare.

jorgen72
2 augusti 2010
Om jag inte skulle köpa en transport bil eller en jänkare så hade det blivit en svart passat kombi o diesel givetvis  men som det är nu så behöver jag en transport bil typ transporter eller caddy i första hand

jorgen72
2 augusti 2010
EmilHammarlund skrev:
BMW, mogen design (men samtidigt sportig vilket är bra för de som gillar det.) Fulast är Volvo och Saab som numera ser ut som misslyckade försök att få en bil att se sportig ut. Ser ut som barnsliga pajjaser. Och fyfaan vad plastiga de är, "stötfångaren" slutar snart vid vindrutespolarmunstyckena.
Finns även fler småsnygga nybilar men det var bättre förr...

Jag håller med dej om att bilarna hade mer personlighet förr men dagens bilar är ju bättre på det mesta o det finns ju betydligt fulare bilar än saab o volvo titta bara på franska bilar eller på seat som ser hemska ut.

198 Inlägg
8 augusti 2010
Vi behövde en ny familjebil och då blev det en med den elakaste front du kan hitta på en modern europé:
Alfa Romeo 159 SW.

1332 - Överjävlig

Fiskförädlare
108 Inlägg
9 augusti 2010
volvo är ju ett självklart val smile åsså de flesta tyska bilar utom bmw som jag anser inte ens är värt att ta i med tång :S
Senast redigerat av lillskott (9 augusti 2010)

Sök