Ni verkar då inte förstå?
Jag har inte 15000 rent i månaden, och bankmannen jag talade med sa att ekonomin såg bra ut, men jag hade inge kapital från förra året.
Jag kan spara pengar, men eftersom jag söker lägenhet, så har jag köpt TV, säng, soffa o diverse saker som man behöver, och nej, de är ingen köpeslägenhet som jag måste ta lån för att köpa, jag ska börja med att hyra.
Köpa en skitbil för 5000 kr?
Exakt de jag gjorde, har min 740 gl - 89a som gick nästan ett år, men pajade för en vecka sedan, därav sitter jag fast nu.
Och bli av med jobbet lär jag väl inte bli så, då de bara är jag och chefen som arbetar där. Men jag måste ju ta mig dit, o jag bor på landet, så bussar går inte ens o prata om här..
Problemet för banken är;
att när de frågar om jag betalar hyra så säger jag "nej" då säger de att de måste skriva in något där, så skrev de in någon summa som jag inte vet om, de sa bara "de måste vara på minst ett par tusen"
Att jag inte har något kapital från förra året, så de vet inte om jag tjänar de där 210.000 kr om året.
ÄVEN fast jag givit papper på det och även givit min arbetsgivares namn och telefon nr.
Men många har sagt till mig att Swedbank e bajs.
OCH jag har sökt på andra, även det klagade bankmannen på idag.
"Jag ser att du sökt på andra ställen än oss"
Men han skulle se vad han kunde göra och ringa mig om några timmar, har gått 7 timmar nu utan ett samtal, Swedbank tar väl hand om sina kunder (Y) och mamma borgar för mig, så ska säga det till honom, då ska de fan inte va några problem.
Men S.E.B och Nordea sa "du är inte kund här och vi utgår från samma syster som Swedbank, så nekar de dig så ser jag inte något i att du ska söka här, men du kan alltid fylla i våra formulär på hemsidan.."
Men somsagt, nu väntar jag bara på hans samtal och sen får man se hur det hela slutar.
Och att köpa en billig bil, de är det ja vill ifrån, jag vill inte va orolig för att den en morgon inte ska starta som hände ofta med min 740, golf 2a, golf 3a , bmw osv. Därför jag vill ha "nyare" bil, en som man kan lita mer på.