4 augusti 2010
Trådstartare
Vet egentligen inte när det började men detta är problemet, jag startar bilen så ligger den på mellan 800-900 varv, jag har en dum voltregulator på min generator som startar runt 1500 varv, så jag gasar upp och laddningslampan slocknar men när bilen då går ner i varv går den ner till 500 varv, dör nästan och sedan upp till runt 1200 och ner till 500 sedan till runt 700 och pendlar mellan 600-700 varv..
Ifall jag kör och trycker ner kopplingen så händer det att den dör helt plötsligt..
Lite jag märkt:
Den baksmäller väldigt mycket vid växling, motorbromsning
Trycker jag ner kopplingen så känns det som att den bromsar
Rör jag lite på röret som går till luftfiltret så dör nästan bilen
Tar jag loss kontakten till LMM och gasar lite så baksmäller den som fan
Låter även som om den inte får nog med luft, susar väldigt mycket från luftfiltret på tomgång och vid gaspådrag så låter det som om filtret är igentäppt någonstans (låter väldigt dämpat, kvavt och inte så fritt, öppet)