4130
Sök

Hur bränner man mp3 till dvd?

Diesel är det enda rätta!
229 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Hej jag har dvd skivor på 4.7gb och jag har sätt att folk har såna i bilen med en jävla massa musik som dom spelar i sina dvd spelare i bilen.

Frågan är hur gör man detta?
Jag har använt nero burning rom och skapat audio-cd och allt o lagt in massa o bränt, oftast får jag fel-meddelanden och det funkar inte och ibland funkar det men det står error eller bad disc i dvd spelaren.

Finns det någon guide hur man gör eller någon som kan berätta och vilka program använder ni?

mvh knutzon

2 337 Inlägg
5 augusti 2010
Det borde väl vara samma princip som när man bränner cd-skivor med mp3-filer till bilen. En helt vanlig skiva, inga speciella format, bara en vanlig data-cd eller vad det kan tänkas heta.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2010
DVD-Rom eller vad det kan heta ska du bränna i. Däremot är det oftast så att spelaren i sig inte klarar av brända dvd skivor.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

229 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Dvd spelaren klarar av att spela upp filmer som jag bränt filmer på innan så tycker den borde klara det.

Men hur bränner man så att man får in typ 100filer på en vanlig 700mb skiva då?

det kanske inte ens går bränna en 4.7gb och spela upp med

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2010
Ska du bränna mp3 filer till en vanlig cd-r så väljer du helt enkelt data-skiva eller vad det kan tänkas heta i ditt brännarprogram.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

229 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
får se om jag kan lösa det. folket får fotfarande svara.

69 Inlägg
6 augusti 2010
jag kör en äldre version av Nero. när jag stoppar i en tom DVD skiva i brännaren startar nero startstmart där jag får välja vilken typ av skiva jag vill bränna.  Där väljer jag DVD och därefter Data-DVD.  Lägger till alla de MP3 filer jag vill ha , bränner och sen spelar i DVD-spelare.  Enkelt smile

Sök