Riktig djungel det här med försäkringsbolagen. har dessutom haft en del problem med mina senaste bilar. Just nu har jag t ex en vit, m-utrustad BMW 120 d av årsmodell 2008 och med ca 2 900 mil på mätaren. Tyckte jag hörde ett missljud från motorn och fick besked från BMW att hela motorn behövde bytas(!!). De tog det inte på goodwill men som tur var så tog försäkringen det, kostnaden var 60-70 000!! Efter att ha tvingats att läsa villkor för garantier och försäkring inser jag att inte bara priset är viktigt utan även bolagens villkor och skadereglering. Letade lite på nätet om info, men svårt att hitta. Tyckte siten www.dinbilforsakring.se var rätt bra för enkel info och en frågemotor som gav lite vägledning.
Riktig djungel det här med försäkringsbolagen. har dessutom haft en del problem med mina senaste bilar. Just nu har jag t ex en vit, m-utrustad BMW 120 d av årsmodell 2008 och med ca 2 900 mil på mätaren. Tyckte jag hörde ett missljud från motorn och fick besked från BMW att hela motorn behövde bytas(!!). De tog det inte på goodwill men som tur var så tog försäkringen det, kostnaden var 60-70 000!! Efter att ha tvingats att läsa villkor för garantier och försäkring inser jag att inte bara priset är viktigt utan även bolagens villkor och skadereglering. Letade lite på nätet om info, men svårt att hitta. Tyckte siten www.dinbilforsakring.se var rätt bra för enkel info och en frågemotor som gav lite vägledning.
Var du tvungen att regga dig bara för att skriva det? Spam...
Men som spammaren skriver; vilkor, premie och hur smidigt bolaget är vid ev. skada är saker som väger in. Hade inbrott i ena bilen förra året så jag har haft lite kontakt med mitt bolag, så jag vet.
Bara för att man skriker högst eller oftast, betyder det inte att man har rätt..
Ringer alltid runt innan jag tecknar försäkring, så nu har jag Peugeoten hos Länsförsäkringar, Raptorn hos if och valpen hos trygg-hansa. Priserna kommer jag inte ihåg, och orkar inte kolla upp det heller.
Länsförsäkringar var överlägsen förra året. Iår blev det Trygg Hansa som hade sänkt priset rejält och låg några hundringar bättre medan Länsförsäkringar stod kvar.
Betalar idag 3600:- för helförsäkring med 1000 mil / år
När den var ny var det Saab / If.
Senast redigerat av Martin 9-3 (9 augusti 2010)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Köpte precis en ny bil och satte mig helt enkelt med telefonkatalogen och kikade vilka som fanns och fick enkelt tag på nr direkt då. Ringde runt till olika. Dinaförsäkringar IF Länsförsäkringar Trygg Hansa
och för mig blev det trygg hansa, inte det billigaste men det näst billigaste och med den bästa helför. självriskredusering på både skadegörelse och djurkrock.
292kr/mån kostar det mig.
Nu är ju iofs bilen från 1970.
Men det lättaste är att ringa runt eller söka på nätet där man kan fylla i personnr och regnr så får man reda på kostnad och det på en gång.
Jag bor i stockholm hagsätra och enligt dom försäkringsbolag som jag pratat med så seger dom att jag bor så nära rågsved så att min premie höjs assssss mycket bara pågrund av det, det spelar tydligen ingen roll att bilen står i låst o larmat garage som bara jag har tillgång till. fattar inte att en så slö jävla tråkig bil kan va så dyr i försäkring.
Länsförsäkringar är billigast för mig, betalar 3591kr/år (2265kr för trafik och 1326 delkasko) för halvförsäkring.
länsförsäkringar är billigast stort sätt på allt, MEN dom är dom ÄNDA som inte betalar ut pengar vid tex sken försäkring m.m när alla betalar ut subventionerad summa, så bara för det är billigt i början, så kan det kostar dig helvete sen, Dom lura min familj på över 100 000 kr
Köpte en "ny" slit&släng i helgen igen och valet hamnade som vanligt på Atava's smallpaket då bilen inte har något större värde. .
339kr/mån.
Mvh Tommy
allt handlar om vad det är för bil, vart du bor, och hur gammal du är, därför är det onödigt att du skriver vad just din bil kostar på dig, för det är inte samma för någon annan.
Köpte en "ny" slit&släng i helgen igen och valet hamnade som vanligt på Atava's smallpaket då bilen inte har något större värde. .
339kr/mån.
Mvh Tommy
allt handlar om vad det är för bil, vart du bor, och hur gammal du är, därför är det onödigt att du skriver vad just din bil kostar på dig, för det är inte samma för någon annan.
Har du vaknat på fel sida eller är du bara grinig allmänt? Vad gör du för nytta i denna tråden då?
339kr/mån.
Mvh Tommy
Har du vaknat på fel sida eller är du bara grinig allmänt? Vad gör du för nytta i denna tråden då?
Mvh Tommy
Undrar samma sak faktiskt I princip alla skriver ju vilken försäkring dom har och vad det är för bil och vad det kostar..? Klart att det är likadant för några personer? Alla kan ju inte ha helt olika?
Länsförsäkringar är billigast för mig, betalar 3591kr/år (2265kr för trafik och 1326 delkasko) för halvförsäkring.
länsförsäkringar är billigast stort sätt på allt, MEN dom är dom ÄNDA som inte betalar ut pengar vid tex sken försäkring m.m när alla betalar ut subventionerad summa, så bara för det är billigt i början, så kan det kostar dig helvete sen, Dom lura min familj på över 100 000 kr
Ja det säger ju sig självt, skenförsäkra inte, även om din mor/far lånar bilen ibland så är det du själv som till större del kör och har den hemma hos dig, ja då blir det inga pengar.
Varför inte bara ha bilen på sig själv? Annars köp nåt billigare?