"lambda" lampan kan betyda 13 olika saker på volvo 850. och sådär ser "alla" lambor ut som gått mer än några tusen mil.
stift går ej kolla med blotta ögat det finns speciella maskiner som möter motstånd vid visst varvtal m.m men tror ej du har något sånt, stift kostar inget bara köpa nytt.
Lambdan blir lätt "förstörd" av en slutkörd turbo då den dränks i olja. jag har säkert bytt 5 lambdor genom åren bara pga dom blivit dränkta i olja när man kört slut en turbo. Det passerar ju ett par liter olja ner i avgassystemet då, och bräns fast.
går att värma dom med svetsen och rengöra med t röd funkar varje gång typ. Men du hade redan köpt en ny såg jag.
831 kr är billigt, men man kan ge hälften även om det är en bosch huvudsaken är att det är rätt antal kablar, och sen inte löda dom, (har flera mekar sagt, men jag tvivlar) Tennet leder tydligen inte strömmen så snabbt som den ska göra till lamdan om man löder.
Hoppas du får iordning påt. men dom problemen du har är standard på alla 850 turbos, vet ingen som inte haft problem med sina.