Update!..eller vad man nu ska kalla det..100813
Ja vi kör väl på med historien om hur jag gjorde med ljudbygget bak. Minns att jag hade en liten vision om det hela i huvudet, och måhända folk kallade mig tokig som gjorde det men grundtanken med det hela var att det skulle vara ytterst praktiskt men ändå snyggt.
Praktiskt, därför att jag är praktiskt lagd. Vill kunna slänga in saker i bilen utan att behöva tänka på att "ja just ja den ligger där och den ligger där", men ändå vill jag ha det så det går att visa upp, om man nu behöver det :)
Nåväl. Jag började med att slita ut all som eventuellt kunde vara i vägen. Tanken var att det skulle gå att lyfta ut reservhjulet om det behövdes, så projektet döptes till "bryggan", eftersom den skulle ligga över ungefär halva reservhjulet.
Bryggan i sig fick sen inte vara för tung eller otymplig för att kunna lyftas ur, men samtidigt tillräckligt stabil för att ligga kvar på sin plats.
Själva luckan i sig köpte jag från skroten för tvåhundra kronor, om jag inte missminner mig. Tänkte att utifall det hela skiter sig så är det bara att montera tillbaka orginalet och bara glömma bort det hela..men..så här i slutänden så blev det ju ändå rätt bra ändå.
Plexiglaset gick på en 80 kronor eller liknande, hos en glasfirma i stan. Helt överkomligt, och fortfarande inplastad trots att det var en spillbit. Denna skiva försänktes - just med tanke på att man skulle kunna skjuta in nåt på golvet utan att glaset skulle ta i eller liknande - med hjälp av stämhjärn, hammare, vinkelslipen och ett par hundra svordomar eller fler. Materialet i luckan är nämligen sprött, så man fick ta det försiktigt.
På spånplattan ritade jag ut vart jag ville ha sakerna, och sen blev det en form av komprimiss och finurligt tänkande när det skulle kapas och donas. Dock gick detta relativt bra, och denne kläddes sedan in i svart tyg som jag hade liggandes kvar från ett projekt jag lade ner då jag hade 240:in.
Väl på plats i bilen - hade tänkt ha skumgummifötter under bryggan, eller kardborreband men inget gick riktigt som jag ville - så det blev utan helt enkelt. Nåväl. Väl på plats som sagt, så blev det kabeldragning. Strömkabeln på ena sidan, lågnivåerna och jag tror remoten hamnade på andra sidan också..så kanske det inte skulle ha varit när jag nu skriver detta och tänker efter.
Nåväl. I plexiglaset blev det även borrat i, eftersom jag vill att luften ska kunna komma in/ut nånstans. Visserligen är det rätt öppet eller vad man nu ska säga där - svängrum så att säga - men ändå. Så det blev ett mönster...som i sig inte blev världens tydligaste men det fyller sin funktion.
Mönstret..blev en orm för övrigt.
Och så här blev resultatet. Skall ta bilder på hur det ser ut när det är mörkt också :)