Update!150519
Blev ju ett par nya lyktor med blinkers från Vparts. De lyckades inte hitta några lösa på lagret, surt nog.
Nåväl..ska väl lyckas sälja den överflödiga lyktan kanske. Får se.
Paketet kom i måndags, så jag var såklart ut med lyktan och skulle skruva. Verktygslådan låg ju påpassligt i skuffen så det skulle ju inte vara några pro..hm..inget händer när jag försöker låsa upp med knappen?
JOMENSJÄLVKLART har jag glömt vrida tillbaka ljusvredet, så han stått med positionsljuset tänt hela morgonen och hela eftermiddagen och därmed tömt batteriet. Skitbra..
Då ska jag bara öppna bakdörren för att lyfta ut verktygslådan..men..nej den vill inte heller öppna, ens om jag sträcker mig in framifrån och försöker öppna.
Så, jag fick därför klättra som en jäkla DjungelGeorge genom hela bilen för att få fram verktygslådan..puuh. Tur man har tålamod numer.
Plockade ur batteriet och satte det på laddning, och sedan bytte jag den trasiga lyktan, som bokstavligt talat föll i molekyler när den lossades. Upptäckte dessutom att frontkorgen har fått sig en smäll. Attan också.
Får införskaffa en sådan framöver och byta även denna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-9d8bba22b5d89087f327990528b923d4.jpg]()
[Taget 150518]*..där var nya lyktan på plats..*
Laddade batteriet till långt in på kvällen..sen slängde jag i detta och med ett finger på låsöppningsknappen så tryckte jag dit minus och sedan pluskabeln på batteriet..så fort det började tjuta så hamrade fingret på knappen och det tystnade. Hatar när det sker..för jag har lite problem med höga och plötsligt ljud underligt nog..har alltid haft det..men. Ibland är man ju så illa tvungen.
Lite kul förresten..Vparts var superduktiga - som vanligt - att hjälpa till med support, och de var snabba som attan att skicka paketet..men kanske lite väl snabba? För jag fick nämligen två likadana blinkerssatser..haha.
Tur att dom var till just förarsidan där en av dom behövdes.