3506
Sök

plasering på lågnivå?

326 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
vart ska man plasera lågnivåkabel till stegen? blir nog 3 lågnivåkablar! ska man sprida ut dom effter gålvet så dom inte ligger i närheten av någon strömkabel? jag ha även funderat på att dra dom i taket för att dom inte ska komma i kontackt men strömkablar! kan det va en bra ide??

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

14 Inlägg
27 juni 2006
Tjena.!

Dra strömkabeln på ena sidan bilen å lågnivå på andra sidan annars blir de störningar.

6 851 Inlägg
27 juni 2006
boka skrev:
Tjena.!

Dra strömkabeln på ena sidan bilen å lågnivå på andra sidan annars blir de störningar.

Skulle mera säga att det KAN bli störningar, inte att det blir.

326 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
okej men i min bil går det en kabelstam på vad dera sida! så enda ställer jag inte har en massa kabel är ju i taket! teoretiskt tycker jag det dorde va en bra plats!

914 Inlägg
29 juni 2006
om du har gott om plats för det så ja det vore ju perfekt att dra den i taket. Men det blir nog lite längre om du ska dra han uppför balken där fram å hela vägen bak och ner igen. Har inte koll på vad dom olika längderna är som finns att köpa till lågnivå men mät på ett ung hur lång lågnivå som skulle behövas i så fall å se om det säljs så långa..
Sen om du nu har pluskablar lite överallt i bilen så är det ju risk att det sitter nåt vid balkarna som kan ge din anläggning störningar.
I sådan fall tror jag det vore bättre att dra dom mitt i bilen vid kardan tunneln.

326 Inlägg
29 juni 2006
Trådstartare
Ronnie.L skrev:
om du har gott om plats för det så ja det vore ju perfekt att dra den i taket. Men det blir nog lite längre om du ska dra han uppför balken där fram å hela vägen bak och ner igen. Har inte koll på vad dom olika längderna är som finns att köpa till lågnivå men mät på ett ung hur lång lågnivå som skulle behövas i så fall å se om det säljs så långa..
Sen om du nu har pluskablar lite överallt i bilen så är det ju risk att det sitter nåt vid balkarna som kan ge din anläggning störningar.
I sådan fall tror jag det vore bättre att dra dom mitt i bilen vid kardan tunneln.

komju på idag att jga ha takluck:P smarrt! men funderar att dra dom ovanför dörrarna! å en 5 meters räcker gått!

914 Inlägg
30 juni 2006
lol men i mitten av bilen som jag skrev då ?

Sök