3564
Sök

Fråga till er som lägger ner xxxx pengar på bilen.

Wolkan
11 augusti 2010
Trådstartare
Har suttit och funderat länge på en sak, alla som lägger ner massa pengar på
lack, kjolpacket, bredningar, vingar, ljud, mm, till bilen.

Sen när ni ska sälja den går ni inte bak en massa?

tex om vi tar den här bilen;

http://www.garaget.org/?car=128206

om han nu ska sälja den inte får han igen alla pengar eller har jag fel?

16 197 Inlägg
11 augusti 2010
klart att man går back på de, men inte f-n bygger man en bil för att sälja den.. man bygger den väl för att man själv vill ha de på ett vist vis.. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 275 Inlägg
11 augusti 2010
Dom flesta här har bilen som hobby och inte många räknar med att få tillbaka i närheten utav det man lägger ut.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
11 augusti 2010
varför måste allt handla om hur mycket pengar man förlorar på nånting?
Det är en hobby, hobbysar kostar stort sett varenda en pengar man aldrig får igen, så varför inte på en bil också? jag bygger turbo för xxxxxxx kronor varje år, som jag aldrig kommer få igen det vet jag, men de är min hobby så för Mig Får det kosta för jag anser jag har råd med att göra så, vissa tycker det är dumt, jag tycker det är värt de så länge jag har roligt tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

64 Inlägg
11 augusti 2010
Låt oss säga att du lägger så mycket pengar på din bil, så att du tjänar på det när du säljer den.

Vad ska du ha pengarna du tjänar på bilen till?

Köpa en till bil, och göra samma sak? roll

Man ska ha roligt för pengar, inte spara och spara.

5 089 Inlägg
11 augusti 2010
varje gång man träffar en ny person så är det alltid viktigt att dom frågar hur mycket man har lagt ner på bilen. har man en hobby får det kosta va det kostar!

\Lindgren

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 augusti 2010
Finns en del människor som tänker att dom får tillbaka allt dom lagt ut, rätt vanligt på blocket men det brukar sluta med att annonsens pris sänks.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 augusti 2010
som våran gamla S40. köpte den för 67,000 original och sen mer än vad bilen kostade la vi ut på styling mm. såldes senare för 60. så det "tjänade" man inte någonting på, men det var jä*ligt kul iallafall smile

71 Inlägg
11 augusti 2010
Att fiska kostar också pengar. att supa kostar också  pengar man aldrig får tillbaka.. kanske kommer upp något med lite (o)tur..

Bilbyggande etc kostar mer än vad man får tillbaka ja.. men man har ju (förhoppningsvis) kul medans smile

Wolkan
11 augusti 2010
Trådstartare
Det var inget illa menat bara en liten fundering jag hade smile
Var tvungen att fråga om det var nå speciellt sätt som alla
gjorde när dom sålde som jag hade missat :p

71 Inlägg
11 augusti 2010
hehe nej då. alla stackars satar som stylar & modifierar bilarna får itne tillbaka allt dom lagt ut. i prylar & tid wink

Wolkan
11 augusti 2010
Trådstartare
Ja man får ju se när jag fått sålt audin hade jag tänkt köpa mig en bmw 316/318 och testa styla lite smile

1 772 Inlägg
11 augusti 2010
Kan det vara så att det är ens HOBBY? Allt handlar inte bara om att tjäna pengar, man måste ha nöjen också.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

508 Inlägg
11 augusti 2010
jag tittar aldrig på vad det har kostat, säkert är det mycket, säkert 3-4 ggr mer för jag köpte bilen för... men det är min hobby, den är kostsam och jag får dra ner på annat... men kul är det iaf.

7 399 Inlägg
11 augusti 2010
sen beror det lite på vad man moddar,, gör man det försiktigt så får man tillbaka pengarna,, ex moddar karossen lite, eller inget, renoverar man å trimmar seriöst, så är bilen attraktiv,, ta vöx amazon,, inget blin bling nästan,, utan ett seriöst bygge rakt igenom,, det lönar sig alltid att vara seriös istället för att hänga på plast å basare,, å mest, dioder wink

469 Inlägg
12 augusti 2010
om man skulle tjäna pengar på sina bilar så är det ingen hobby längre utan ett JOBB smile

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

39 Inlägg
13 augusti 2010
Kreutz skrev:
Att fiska kostar också pengar. att supa kostar också  pengar man aldrig får tillbaka.. kanske kommer upp något med lite (o)tur..

Bilbyggande etc kostar mer än vad man får tillbaka ja.. men man har ju (förhoppningsvis) kul medans smile

Haha säger bara WORD!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
13 augusti 2010
Alla intressen kostar pengar!

5 Inlägg
13 augusti 2010
Hallå Wolkan.

Tror du inte har för mkt fel. Självklart är det någre som vil tjene penninger på det dom bygger men inte mange.

For de fleste andre är det en hobby eller som jag: Legger ned penninger i en bil for å få den precis som jag vil ha den.

7 399 Inlägg
13 augusti 2010
norrmannen skrev:
Hallå Wolkan.

Tror du inte har för mkt fel. Självklart är det någre som vil tjene penninger på det dom bygger men inte mange.

For de fleste andre är det en hobby eller som jag: Legger ned penninger i en bil for å få den precis som jag vil ha den.

mycket offtopic,, men du bor på Anderstorp va??  cool fårrd smile

Sök