Min erfarenhet är att folk i gemen glömmer att räkna med allt "smått" som kostar.
Min "formel" är inget slumpmässigt uppkast utan byggt på erfarenhet från egna och andras byggen.
Vi kan lista för ett 500Hkr bygge:
- Nya stakar
- Tvätta ren motor/topp i en riktig motortvätt
- Hena lopp
- Helst nya smidda kolvar
- Nya lager
- Nya packningar
- Inköp av 531 topp
- Större ventiler
- Ev nya säten
- Sätesjobb
- Porta toppen
- Annan kam
- Skärkantspackning eller motsv
- Bygga nytt insug
- Större spjäll eller separata spjäll
- Ny soppapump
- Nytt soppafilter
- Ny motorolja för inkörning plus ett byte till
- Nytt oljefilter
- Spridare
- Annat sprut
- Kablage till sprut
- Kontakter till givare etc
- MAP sensor
- Tempgivare
- Spjällägesgivare
- Ny intercooler
- Slangar till IC
- Klammer till slangar
- Nytt grenrör
- Insugs och grenrörspackningar
- Nya muttrar till grenrör
- Balansering av vev/remskiva/svänghjul
- Nya bult till svänghjulet
osv osv osv hela vägen ner till
- Större bromsskivor fram
- Bättre framok
- Nya bromsbelägg
- Nya bromsslangar
- Ny bromsvätska
Gör hela listan komplett och sätt pris på varje sak.
/Göran
volvoandy90 skrev:
Då måste man ju lämna iväg allt och inte gjort ett piss själv för att komma upp i 100 lax