Här har jag tänkt lägga upp bilder osv på mitt nuvarande projekt med min granada. Det kommer bli ljudbygge, renovering av inredningen och allt som behövs för att göra den fin. ;D
Den kom hem väldigt tidigt i morse på en biltransport Den har rullat i norrland, där med ingen rost.
Såhär såg det ut när den kom hem.
Här är en närmare bild på bilen.
Senast redigerat av Tallriksmodellen (12 augusti 2010)
Det är det bara och köpa en helsikes massa sprayfärg, och måla på! Gjorde detta själv på min golv matta i min volvo, funkar utmärkt! Går en jäkla massa färg bara. Tvätta dock väl bort fett osv först! Hoppas det funkar!
Det är det bara och köpa en helsikes massa sprayfärg, och måla på! Gjorde detta själv på min golv matta i min volvo, funkar utmärkt! Går en jäkla massa färg bara. Tvätta dock väl bort fett osv först! Hoppas det funkar!
Stelnar inte tyget o blir hårt? Tack för idén, ska testa på en mindre bit för att se hur det blir. (Y)
Senast redigerat av Tallriksmodellen (12 augusti 2010)
Gå loss med såpa och borste, allternativt sådan hård sopborste och spola bort skiten i omgångar, Skiten lossar lättare om du spolar rent med högtryckstvätt växelvis från baksidan av mattan. Har du tillgång till varmvatten är det ingen nackdel.
Jag har tvättat ett par bilmattor på det viset och resultatet blir som nytt! Tänkte att du kanske ångrar dig med färgvalet om den blir riktigt fräsch..
Stelnar inte tyget o blir hårt? Tack för idén, ska testa på en mindre bit för att se hur det blir. (Y)
Nej, mitt blev faktiskt inte, men det är säkert olika beroende på vilken tygsort det är. Men ja, testa på en mindre bit. Kanske är bäst, så kan du se resultatet!
härligt tag nu vara på den! började själv att snurra med kompisens granada GXL 72-75 innan jag ens hade körkort när de behövde en chaffis. allt som går att rädda till eftervärlden är värt allt arbete. mvh kenth66
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Anledningen till att den är delad i mitten är att man måste böja den för att få in den riktigt, då den gamla är flexibel och den nya inte är det blir jag tvungen att dela på den.
härligt tag nu vara på den! började själv att snurra med kompisens granada GXL 72-75 innan jag ens hade körkort när de behövde en chaffis. allt som går att rädda till eftervärlden är värt allt arbete. mvh kenth66
Oh ja det ska jag göra! Roligt o höra. Visst är det värt de, helt klart, dessa bilar finns ju knappt o få tag i längre tyvärr...
MVH.
Senast redigerat av Tallriksmodellen (13 augusti 2010)
Gå loss med såpa och borste, allternativt sådan hård sopborste och spola bort skiten i omgångar, Skiten lossar lättare om du spolar rent med högtryckstvätt växelvis från baksidan av mattan. Har du tillgång till varmvatten är det ingen nackdel.
Jag har tvättat ett par bilmattor på det viset och resultatet blir som nytt! Tänkte att du kanske ångrar dig med färgvalet om den blir riktigt fräsch..
Detta ska jag definitivt göra imorgon, tack för tipset, ska även in till en tygaffär o köpa tyg till hatthyllan, och sen fråga någon som jobbar där om de vet något bra sätt att färga mattorna, om de inte vet så får det bli sprejburken ^.^