Volvo544special65 skrev:
Mustang-V8, en Windsor då eller?
Det är faktiskt inte någon dum idé att byta ut Essexmotorn mot en sådan då den både är hållbarare och har mer potential och inte ens är tyngre....
Jaha, det där med sikten visste jag inte, shit, då kan jag ju inte köra min barndomsdröm då med tanke på att jag bara blev 1,67 över havet....
...får trösta mig med min Volvo PV med perfekt sikt snett bakåt då.
Inte för att jag tror att den där sidorutan kan göra så stor skillnad, och det blev nästan lite mycket av en jättepassat över aktern med den raka rutan, det är detaljerna som gör det....men den "nyare" Mk1-coupén är ju fortfarande jävligt snygg till skillnad från en gammal Passat, och det är kul att se en, oavsett den är tidig eller sen.
Jag har faktiskt inte bestämt mig vilken motor jag ska ha i ännu, det beror helt på min budget, om jag har jobb eller inte... Tänkte ta hela bakaxeln o drivaxeln o hela köret i såfall, för att även bakaxeln är sned på min Consul, och inget roligt att hitta en ny till en sån, med tanke på hur många det finns kvar...
Det va väll mer att man inte såg bakåt alls om man va kort, man såg bara himlen, o ingenting av vägen... Därför sänkte de hela bakpartiet... ;o
Personligen tycker jag att Granadan/Consulen håller stilen än idag, många andra bilar som gjordes då i samma veva ser inte alls lika bra ut.
jonnielahti skrev:
fan va hardcore med porrklädseln!
Tack ska du ha! Får se om det ser bra ut i bilen sen bara.. ;D
___ skrev:
näe bara fult
snacka om att förstöra en bil
och så en granada till på köpet...... smäll ska du ha
All feedback är bra, både
positiv och
negativ.
Men ska du va
oförskämd behöver du inte följa min tråd,
och hade jag velat höra din åsikt så hade jag
frågat om den.
Jag gör vad jag vill med min bil. horbybonnen skrev:
våga vägra kolfiber
kul bil kämpa på
Kolfiber? Nae, det är inget för mig xD
Tack ska du ha! ;D
Volvo544special65 skrev:
Mja, det är väl ändå en smaksak om man gillar fluffet eller inte, och att prata om att "förstöra" och hota med stryk är väl att ta i - är ju inte så att det inte går att kasta det åt helsike om man tröttnar.
Ah, visst är det så, det är ju inte som att jag bara har en sådan, har väll 3-4st liggande.
Blir jag inte nöjd så slänger jag bara den eller gör om den, hittar på något annat.
Det är synd att instrumentpanelen soltorkar och spricker på de flesta Granadorna.
Kör även en liten update här.Idag på eftermiddagen kom värmen tillbaka, och jag drog igång.. Vänster bakdörr... Gäller o ha ordning på grejerna! ;DKabeldragningen är färdig, bara rutan, el-hissen och lås mekanismen som ska in med.Framdörren, börjar ta sig också! Lite Rost damm.Någon som vet vad som är bäst när det gäller ljudisolering? Jag ska köpa Silent Coat (precis som jag har i dörrarna)
och fylla hela golvet, men ska asfaltsmattorna som redan ligger där original ligga kvar,
eller ska jag ta bort dem för att få bäst effekt? De har spruckit o lossnat lite här och var... Såhär ser de färdiga dörrarna ut.Bilen i helhet. Hoppas bara den sjunker lite, annars måste jag sänka den!
Chrome Handtag(Ska sitta matt svarta original på Injection, men han som haft bilen innan hade även lackerat dessa, och fram, satt det handtag från Sierra, såg inge vidare ut, så jag satte dit Chrome istället.)Stay Tuned