Fiesta_Racing skrev:
ser bara ett vrålåk och en traktor
Javisst! Vrålåk vet jag inte, men en glidarbil, helt klart
horbybonnen skrev:
de vanliga gnälliga grannar
Jo det är ju det tyvärr, Vi är nyinflyttade sedan 2 år tillbaka i ett litet samhälle, där alla känner alla, och då blir man inte accepterad lika lätt, de som ägde huset innan oss va perfektionister, och det är resten av de som bor på gatan också, förutom grannarna mittemot, de är störtsköna.
Så du kan ju tänka dig vilket liv det blev när vi flyttade hit, som inte bryr oss om hur tomten ser ut för fem öre. Bilar stående lite här o var, vi har totalt 5 bilar, och 1 uppfart är ledig.
jonnielahti skrev:
jävla grannjävlar, grymt fin granadan blir
Jo det är lite trist sånt! Tack ska du ha! Jobbat hårt med den!
Volvobrud83 skrev:
Oshit snacka om att den har blivit sexig
Kalas jobb med den Granadan alltså
Och nej jag ser inga lik på denna uppfarten...
Joda den ser väldigt bra ut om jag får säga det själv. Tack tack! Riktigt nöjd med den!
Nej inte jag heller, hade dock en kombi stående drygt en månad, som vi skrotade, men i papperna stod det att det hade stått 3 "obrukbara bilar" i över ett år. Gnälliga grannar! >.<
jonnielahti skrev:
ända liket man ser där är grannar som gnällt som fått smaka på spaden?
Haha jo, man har ju nästan god lust till att gräva ner dom till höger om bilen där, hahaha.
Det roliga är att ingen av grannarna vågar komma fram och prata med mig personligen, men att skicka iväg ett brev till kommunen är jävlig lätt! Så irriterande sånt!
Volvo544special65 skrev:
Ja anmälningar har man haft sin beskärda del av, kommer särskilt ihåg en gång när jag höll på att byta kylare på en 164 jag hade, miljönämnden måste ha varit in på gården och fotograferat medans jag var inne och drack kaffe, för fick fotona några veckor senare, där de hade fotograferat glykolen jag tappat ur i en hink för att kunna slå tillbaka den sedan....tacksamt värre att försöka ha lite miljötänk där, skulle låtit det rinna rätt ner i backen i stället...
De tog av någon anledning mängder av kort på den bilen trots att den såg ganska hygglig ut för sin ålder och var både besiktigad och i trafik...bland annat på det hemska miljöbrottet att jag hade lagt verktygen på kylarbalken medans jag tog fikarast....då vet du det att du kan försöka undvika den saken.
Menar du allvar? Det låter ju helt sjukt! Hahaha! Dom menade altså att det va farligt för miljön att ha glykol i en hink? Jadu det finns folk till allt. Det med att de klagade på verktygen du hade på kylarbalken verkar ju helt sinnesrubbat, vad skulle det kunna va för fara? ;o
Blev det något av det? Fortsatt utredning eller något sånt?
harlekin skrev:
fråga:
vad säger besiktningen om svarta bakljus?
Det vet jag inte, har original ljusen på när jag besiktigar, Gestapo har inte sagt något ännu dock, körde med svarta på min gamla också.
Jag tror det är så att de inte vet så mycket om just dom bilarna, och vågar inte anmärka det, det är ju som sagt en väldigt ovanlig bil att se på vägarna idag, speciellt där jag bor.