Hej jag har en 740 med B230FT som jag ska montera MSII V3 i. Å jag vet att det går att avända orginal triggern som är på svänghjulet men ska det sitta lika som det gör orginal eller ska det sitta anorlund när man ska köra med MS? funkar det även med orginal senorn eller ska man sätta dit VR sensor från ford?
Okej men då vet jag tack ska ni ha för dom bra svaren:P
ursäkta om jag hoppar in här, men jag håller nämligen på med samma sak....B230FT i 740 med MS2 v.3.57. vad har du för ritning som du går efter när du kopplar/kopplade ditt ms?
Okej men då vet jag tack ska ni ha för dom bra svaren:P
ursäkta om jag hoppar in här, men jag håller nämligen på med samma sak....B230FT i 740 med MS2 v.3.57. vad har du för ritning som du går efter när du kopplar/kopplade ditt ms?
hejsan folk snackar om att trigga från fördelaren ?? hur gör man det ? jag har kopplat ett ms 1 V3.0 i min amazzon men får ingen gnista vore guld om någon kunde förklara hur man ska göra och om någon har en bild kanske ?
hejsan folk snackar om att trigga från fördelaren ?? hur gör man det ? jag har kopplat ett ms 1 V3.0 i min amazzon men får ingen gnista vore guld om någon kunde förklara hur man ska göra och om någon har en bild kanske ?
beror på vilken motor du har, är det original motorn? är inte så high på amazon men dom har väl fördelaren monterat framme på blocket? hur har du kopplat det just nu? ett förslag är "direct coil" , men då krävs de rätt inställningar på boxen med. där är väl bara 2 stift på din fördelare eller eller 3?
Om du ska trigga från fördelaren på en FK så måste du byta från toppmonterad fördelare till blockmonterad. Då behöver du även mellanaxel för att driva den, då dessa kuggar inte sitter på FK-motorer orginal.
Om du inte vill byta plats på fördelaren så kan du använda FK'ns 60-2 hjul som trigger.
Om du inte vill byta plats på fördelaren så kan du använda FK'ns 60-2 hjul som trigger.
Vilket fungerar betydligt bättre med exaktare tändläge. Monterar man eftermarknadssprut kan man ju likagärna riva bort sådant som inte behövs, typ fördelaren.
jag använde själv MS1 V3 med fördelare på en motor, men det gav problem också när motorn började missa eftersom fördelaren inte pekade på rätt cylinder med E85 och högt tändläge.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Okej men nu har jag vr givare på från en bmw men får endå ingen gnista
har du triggersignal i sprutet då
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
ja nu fick jag gnista när jag sate dit en vr givare men nu har jag bara gnista på 2ans o 4ans stift ? haha
problemet löst då med andra ord
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-